סגור
ברוס ספרינגסטין מופיע בעצרת בחירות של קמלה האריס ב ג'ורג'יה בחירות בארה"ב 24.10.24
ברוס ספרינגסטין מופיע בעצרת בחירות של קמלה האריס בג'ורג'יה, אתמול (צילום: Joe Raedle/Getty Images)

הבחירות בארה"ב: הסקרים צמודים, אבל האריס מגיעה לקו הסיום עם הרבה יותר כסף

לפי "ניו יורק טיימס", המועמדת הדמוקרטית גייסה במחצית אוקטובר 182 מיליון דולר, ואילו יריבה הרפובליקאי - 92 מיליון דולר בלבד; שני המועמדים הוציאו בתקופה זו כחצי מיליארד דולר

מערכת הבחירות בארה"ב נכנסה לישורת האחרונה, והמועמדים מגדילים את ההוצאות בתקווה לזכות בקולות נוספים שיעזרו להבטיח את ניצחונם ב-5 בנובמבר. לפי בדיקה שערכו בניו יורק טיימס, קמלה האריס ודונלד טראמפ והעמותות התומכות בהם הוציאו ב-16 ימים בלבד כחצי מיליארד דולר. הנתונים מתייחסים לתקופה בין 1 עד 16 באוקטובר, ומתבססים על מסמכים שהוגשו לוועדת הבחירות הפדרלית.
לפי הבדיקה, הקמפיין של האריס הוציא בתקופה המדוברת 166 מיליון דולר, דומה לסכום שהוציאה לאורך כל אוגוסט. 130 מיליון דולר מהסכום הזה הוקצה לתקשורת. טראמפ לעומת זאת הוציא 99 מיליון דולר באותו פרק זמן, כש-88 מיליון דולר היו עבור פרסום. העמותות התומכות בשני המועמדים הוציאו ביחד 260 מיליון דולר נוספים.
הקרב בקלפי, לפי הסקרים, אמנם מאוד צמוד, אך בחזית גיוס הכספים להאריס יתרון מובהק. לפי הדיווח, היא גייסה במחצית אוקטובר 182.6 מיליון דולר, ואילו טראמפ גייס 92.1 מיליון דולר בלבד.
1 צפייה בגלריה
אלון מאסק בעצרת בחירות של דונלד טראמפ אוקטובר 2024
אלון מאסק בעצרת בחירות של דונלד טראמפ אוקטובר 2024
אלון מאסק בעצרת בחירות של דונלד טראמפ, החודש
(photo: AP Photo/Julia Demaree Nikhinson)
האריס נמצאה גם במצב פיננסי טוב בהרבה לקראת סוף הקמפיין. ב-17 באוקטובר, כלומר שלושה שבועות לפני הבחירות, נותרו לה לפי החישוב 119 מיליון דולר, סכום הגבוה פי שלושה מ-36.2 מיליון דולר שנותרו בקמפיין של טראמפ .
המועמדת הדמוקרטית זוכה לתמיכה של עמותת Future Forward, שדיווחה השבוע כי הוציאה 82 מיליון דולר על רכישת שטחי פרסום. התורם הידוע הגדול ביותר לעמותה הזו הוא דסטין מוסקוביץ, ממייסדי פייסבוק, שתרם עד כה 38 מיליון דולר, אם כי העמותה קיבלה תרומות גדולות גם מתורמים שביקשו לשמור על אנונימיות. מוקדם יותר השבוע נחשף כי ביל גייטס תרם מיליונים לעמותה ולקמפיין של האריס, אך עשה זאת באופן דיסקרטי.
בצד הרפובליקאי, אחד התורמים המשמעותיים ביותר הוא האדם העשיר בעולם, אלון מאסק, שתרם כבר 119 מיליון דולר למאמציו של טראמפ להיבחר לכהונה שנייה. תורמים נוספים ששילמו מיליונים לקמפיין באוקטובר כוללים את דיק וליז אוהליין מחברת הספנות ULine, שתרמו החודש 9.5 מיליון דולר; יאן קום, מייסד ווטסאפ, שתרם 5 מיליון דולר; מארק אנדריסן מקרן ההון סיכון אנדריסן הורוביץ, שתרם 2 מיליון דולר; ומנכ"לית אורקל צפרא כץ עם מיליון דולר.