בעקבות תקלת הענק של קראודסטרייק: נזק של חצי מיליארד דולר לחברת התעופה דלתא
בעקבות תקלת הענק של קראודסטרייק: נזק של חצי מיליארד דולר לחברת התעופה דלתא
דלתא, אחת הנפגעות המרכזיות מהתקלה, נאלצה לבטל אלפי טיסות לאורך חמישה ימים - כ30% מהטיסות המתוכננות שלה. על פי המנכ"ל אד באסטיאן, החברה נערכת לתבוע פיצויים מקראודסטרייק
הנזקים של תקלת הענק של קראודסטרייק (CrowdStrike) מתחילים להתבהר: מנכ"ל חברת התעופה האמריקאית דלתא, שבעקבות התקלה נאלצה לבטל אלפי טיסות לאורך חמישה ימים, אמר שהיא יצרה לחברה נזקים בסך חצי מיליארד דולר.
לפני כשבועיים תקלה בעדכון לתוכנה של חברת הגנת הסייבר קראודסטרייק, שיתקה מערכות מחשב בכל העולם. בין השאר נפגעו ממנה בתי חולים, חברות קמעונאיות, בנקים, חברות השכרת רכב, בורסות, כלי תקשרות, נמלי תעופה וים וחברות תעופה. דלתא היתה אחת הנפגעות המרכזיות מהתקלה, ונאלצה לעבוד במשך חמישה ימים על מנת לחזור לפעילות סדירה באמצעות ביצוע אתחול ידני ל-40 אלף שרתים. כתוצאה, היא ביטלה 5,000 טיסות, כ-30% מהטיסות המתוכננות שלה.
עתה, מעריך מנכ"ל החברה, אד באסטיאן, שהתקלה גרמה לחברה נזקים בסך 500 מיליון דולר. "מדובר לא רק באבדן הכנסות, אלא גם בהוצאות של עשרות מיליוני דולרים ליום בפיצוי ומלונות (לנוסעים שנפגעו, ע"כ)", הוא אמר בראיון ל-CNBC.
בסטיאן גם תקף את ההתנהלות של קראודסטרייק. "הם לא הציעו לנו כלום, חוץ מייעוץ חינם כדי לסייע לנו בהתמודדות", אמר. "אם יש לך גישה, גישה מועדפת לאקוסיסטם הטכנולוגי של דלתא, אתה חייב לבחון את התוכנה שלך. אתה לא יכול להיכנס למערך שהוא קריטי 24/7 ולהגיד לנו שיש לנו באג".
המנכ"ל הוסיף שהחברה נערכת לתבוע פיצויים מקראודסטרייק: "אנחנו חייבים להגן על בעלי המניות שלנו. אנחנו חייבים להגן על הלקוחות שלנו, על העובדים שלנו. יש נזק לא רק מבחינת עלויות אלא גם למותג, נזק למוניטין".