היעד של טויוטה: אפס פליטות פחמן עד שנת 2035
היעד של טויוטה: אפס פליטות פחמן עד שנת 2035
בכך מקדימה יצרנית הרכב היפנית את מועד השגת היעד, שעמד במקור על שנת 2050; לפי בכיר בחברה, היא תתמקד תחילה באימוץ טכנולוגיות חדשות לתהליכים כמו צביעה וציפוי
טויוטה הציבה יעד להפיכת כל המפעלים שלה בעולם לניטראליים מבחינת פליטת פחמן עד 2035, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס המתבססת על בכיר ביצרנית הרכב היפנית. החברה הקדימה בכך את היעד שהציבה ב-15 שנה - מ-2050.
מאסאמיצ'י אוקאדה (Masamichi Okada), סמנכ"ל הייצור הבכיר בחברה, אמר כי החברה תתמקד בתחילה באימוץ טכנולוגיות חדשות לתהליכים כמו צביעה וציפוי. "בצורה הזו, התהליכים הללו שיש בהם ריכוז גבוה של פחמן דו חמצני יתמקדו בהפחתה ככל האפשר או אפילו ביטול של הפליטה של הפחמן הדו חמצני", אמר בתדרוך לעיתונאים, "כך נוכל למקד את המשאבים שלנו, ולהערכתנו זה יעזור לקצר את הזמן עד שנגיע לניטראליות בפחמן".
בחברה שוקלים גם להציב במפעלים ומחוצה להם מקורות אנרגיה שיספקו אנרגיה חלופית, הוסיף.
בדומה לטויוטה, יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית ב.מ.וו הודיעה כי המפעלים שלה בסין יגיעו לאפס פליטת פחמן עד סוף השנה, ואילו בפורד מתכוונים שהחשמל בכל המפעלים שלהם יגיעו ממקורות אנרגיה מתחדשים עד 2035.
טויוטה כבר הודיעה בעבר כי מכוניות חשמליות יהיו בעלות תפקיד מרכזי בהפחתת הפליטות, אך שיש למצוא גם פתרונות נוספים, כמו רכבים היברידיים.
על מנת להגיע לאפס פליטה של פחמן, מתכוונים בטויוטה ליישם מגוון של אפשרויות, כך לדבריו של אוקדה, שהוסיף כי החברה מעוניינת לעבוד על מספר דגמים של מכוניות חשמליות ולהרכיב אותן בו זמנית. לדבריו, "אנחנו ננצל את הניסיון והידע שצברנו".