חקירה נגד גוגל ואמזון בבריטניה: "חשש שמיליוני קונים הוטעו"
חקירה נגד גוגל ואמזון בבריטניה: "חשש שמיליוני קונים הוטעו"
רשות התחרות הבריטית בוחנת את נושא חוות הדעת השקריות באתרי הקניות; בין השאר נבדק האם גוגל ואמזון מסירות חוות דעת כאלה במהירות הראויה
אמזון וגוגל נמצאות תחת חקירה בבריטניה עקב חששות שאינן פועלות להגן על צרכנים מחוות דעת מקוונות מזויפות.
רשות התחרות והשווקים של בריטניה (CMA) פתחה בחקירה רשמית לגבי הפרה אפשרית של חוק הגנת הצרכן ע"י שתי החברות. היא מגיעה בעקבות חקירה ראשונית שנערכה בשנה שעברה, בה בדקה ה-CMA האם חברות מקוונות מגינות על צרכניהן. לפי ה-CMA, חקירה זו הניבה חששות ספציפיים לגבי אמזון וגוגל.
ה-CMA הודיעה שהיא מודאגת במיוחד לגבי אי פעולתן של החברות כדי "לגלות חוות דעת מזויפות ומטעות, או תבניות התנהגות חשודות".
הרשות בודקת גם האם גוגל ואמזון חוקרות ומסירות חוות דעת שקריות במהירות הראויה, ואילו סנקציות הן מטילות על משתמשים שהעלו חוות דעת שקרית.
ה-CMA הודיעה שאם תגלה כי החברות הפרו את חוק הגנת הצרכן, היא עשויה לנקוט פעולה אכיפתית נגדן, שיכולה לכלול דרישת התחייבות מהשתיים לשנות את האופן בו הן מטפלות בחוות דעת מזויפות, אך גם להגיע ל"בית המשפט, אם יהיה בכך צורך".
הקניות המקוונות נסקו במהלך מגפת הקורונה, בה קמעונאים שנחשבו לא חיוניים נאלצו לסגור את חנויותיהם הפיזיות. "החשש שלנו הוא שמיליוני קונים מקוונים הוטעו ע"י קריאת חוות דעת מזויפות, ואז הוציאו את כספם על בסיס ההמלצות האלה", אמרה מנכ"לית ה-CMA אנדראה קוסצ'לי. "זה פשוט לא הוגן כשעסקים מסוימים יכולים לזייף ביקורות של חמישה כוכבים כדי להבליט את מוצריהם, בעוד עסקים שמצייתים לחוק מפסידים מכך".