סגור

מבצע החיסונים מתקדם - ומכירות הקונדומים בארה"ב מטפסות

לפי נתונים שמפרסם אתר CNN, בארבעת השבועות שהסתיימו ב-18 באפריל עלו המכירות ב-23% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-37 מיליון דולר

מגפת הקורונה והצורך להישאר בבית הובילו לירידה חדה במכירות הקונדומים בשנה האחרונה, אך התרחבות מבצע החיסונים והסרת המגבלות החיו את חיי הסקס של האמריקאים והמכירות עולות בהתאם.

באתר CNN מדווחים כי לפי הנתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק IRI, שמנטרת את המכירות ברשתות הסופרמרקטים הגדולות, בחנויות הנוחות וברשתות הפארם, מכירות הקונדומים לגברים בארה"ב עלו ב-23.4% ל-37 מיליון דולר בארבעת השבועות שהסתיימו ב-18 באפריל לעומת ארבעת השבועות המקבילים בשנה שלפני כן. לשם השוואה, עבור 2020 כולה נרשמה ירידה של 4.4% במכירות הקונדומים.

1 צפייה בגלריה
קונדומים אמצעי מניעה
קונדומים אמצעי מניעה
קונדומים של חברת דורקס
(צילום: שאטרסטוק)

רקיט בנקיסר, היצרנית של קונדומי דורקס דיווחה ביום רביעי על עלייה בשיעור דו ספרתי במכירות המותג ברבעון האחרון, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחברה ציינו את ההקלה בהגבלות הריחוק החברתי כסיבה העיקרית לצמיחה. לפי המנכ"ל לקסמן נארסימחאן, נרשם "שיפור במכירות של דורקס בשווקים שבהם הקלו את הגבלות הריחוק החברתי".
בדומה, רשתות וולגרינס ו-CVC דיווחו על עלייה בשבועות האחרונים במכירות הקונדומים בסניפים לעומת השנה שעברה. דובר של CVC הודה כי מדובר בצמיחה "משמעותית" אך לא סיפק נתונים מספריים.
עם זאת, עוד לפני פרוץ המגפה החלו מכירות הקונדומים לקרטע. ב-2017 המכירות ירדו ב-2.4% וב-2018 ב-3.4% כשב-2019 עלו ב-1.2%, כך לפי הנתונים שאספו ב-IRI. ההערכה הייתה כי הקונדומים מפסידים נתחי שוק בשל המעבר לשימוש באמצעי מניעה אחרים, בהם גלולת היום שאחרי.