סגור

דיווח: הושג הסכם בין המצרים למבטחת האוניה שנתקעה בסואץ

בסוף חודש מרץ נתקעה האוניה בגדת התעלה וחסמה אותה למעבר ספינות במשך כשבוע. המצרים דרשו מיליארד דולר פיצוי וההצעה האחרונה שעל הפרק עומדת על כמחצית. חתימה על ההסכם תשחרר סופית את האוניה לדרכה

בעליה של אוניית המכולות אוור גיבן (Ever Given) הגיעו להסכם עקרוני עם רשות תעלת סואץ (SCA) לשחרור האנייה, כך הודיעה היום (ד') חברת הביטוח של הספינה.
ספינת המטען הענקית גרמה למשבר ספנות עולמי בסוף חודש מרץ, כאשר נתקעה בגדת התעלה, וחסמה אותה למעבר ספינות. המאמצים לשחרור הספינה נמשכו 6 ימים, וכללו חפירות, ספינות גרר, מיכון קידוח מיוחד, וסיוע מהגאות. אך גם לאחר ששוחררה, היא לא הורשתה לעזוב את תעלת סואץ.
בתחילה היא הוחזקה לשם בדיקות, ואז, בשלישי באפריל, החרימה מצרים את הספינה ודרשה פיצוי על התקלה שנגרמה לתנועה בתעלה. היא הוחזקה מאז שחרורה באגם המר הגדול, שנמצא בקרבת התעלה, ובו היא המתינה מאז שרוב צוותה יחזור אליה בזמן שהצדדים נושאים ונותנים.
2 צפייה בגלריה
האונייה Ever Given שנתקעה ב תעלת סואץ
האונייה Ever Given שנתקעה ב תעלת סואץ
האונייה Ever Given שנתקעה בתעלת סואץ
(צילום: רויטרס)
חברת הביטוח של הספינה, UK Club, הודיעה שבעלי הספינה – החברה היפנית שואי קיסן קיישה, ורשות תעלת סואץ, עובדים יחד כדי להביא "לחתימה על הסדר במהירות הרבה ביותר", מה שיוביל לשחרור כלי השיט.
2 צפייה בגלריה
אנייה ever given לאחר שחולצה תעלת סואץ חברת אברגרין
אנייה ever given לאחר שחולצה תעלת סואץ חברת אברגרין
הזזת האוניה
(צילום: רויטרס)
דרישותיה הראשונות של מצרים לפיצוי עמדו על כמיליארד דולר, אך הלכו ופחתו ככל שחלף הזמן. חברת הביטוח לא הסכימה לדרישה הראשונית והמשיכה להתנגד גם לאחר שירד ל-600 מיליון דולר. הדרישה האחרונה של מצרים היתה 550 מיליון דולר, בתנאי ש-200 מיליון דולר מתוכם ישולמו מראש, כך דיווח העיתון המצרי אל-אהראם.