סגור

צרפת: קנס של 220 מיליון יורו לגוגל בשל "שימוש לרעה בכוח השוק שלה"

לפי רשות התחרות הצרפתית, גוגל ניתבה עסקים לשירותים שהיא מציעה באופן בלתי הוגן; חקירת הרשות חשפה תהליכים באמצעותם ענקית הטכנולוגיה תיעדפה את עצמה על חשבון המתחרים. לטענת הרשות, גוגל הסכימה לשלם את הקנס ולהביא לסיומן חלק משיטות הפעולה שלה

הסוכנות להגנת התחרות של צרפת קנסה את גוגל ב-220 מיליון יורו, בשל שימוש לרעה בכוח השוק שלה בתעשיית הפרסום המקוון. לפי רשות התחרות הצרפתית, גוגל ניתבה עסקים באופן בלתי הוגן לשירותים שהיא מציעה. גוגל הסכימה לשלם את הקנס ולהביא לסיומן חלק משיטות הפעולה שלה, כך לטענת הרשות.
החקירה מצאה שגוגל פועלת באופן לא שוויוני בכל הקשור לשרת הפרסום שלה DFP, שמאפשר למוציאים לאור של אתרים ואפליקציות למכור את שטח הפרסום שלהם, וכן בנוגע לפלטפורמת SSP AdX שלה, שמארגנת תהליכי מכירה פומבית של שטחי פרסום ומאפשרת ליוצרים למכור את המצאי הפרסומי שלהם למפרסמים. יריבותיה של גוגל ויוצרי אתרים סבלו מכך, אמר הרגולטור.
איזבלה דה סילבה, ראשת רשות התחרות הצרפתית, אמרה שההחלטה היא הראשונה בעולם ש"מתבוננת בתהליכי המכירה האלגוריתמיים המורכבים שמעצבים את האופן בו תצוגת הפרסומות פועלת". היא הוסיפה שהחקירה חשפה תהליכים באמצעותם גוגל תיעדפה את עצמה על חשבון מתחרים בשרתי פרסום ופלטפורמות אספקה, שהם חלקי תוכנה שמשמשים בעלי אתרים כדי לנהל, למכור ולטייב את שטח הפרסום באתרים ובאפליקציות שלהם.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי Sundar Pichai
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי Sundar Pichai
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי
(AFP)
"השיטות האלה פגעו בתחרות בשוק הפרסום המקוון, ואפשרו לגוגל לא רק לשמר אלא גם להגדיל את עמדתה הדומיננטית", הוסיפה דה סילבה. "הקנס הזה וההתחייבויות שגוגל קיבלה מאפשרים יצירה מחודשת של שדה משחק מאוזן עבור כל הגורמים, ומאפשרים למפרסמים להפיק את המיטב משטחי הפרסום שלהם".