חבילת התמריצים האמריקאית: חברות התעופה נדרשו להחזיר עובדים מחל"ת
התנאי לקבלת הסיוע שאישר הקונגרס בגובה 15 מיליארד דולר לתשלום משכורות, הוא החזרת 32 אלף עובדים שהוצאו לחל"ת בסתיו. זאת לאחר סיוע של 25 מיליארד דולר במסגרת חבילת התמריצים הראשונה
- ארה"ב: הושגה פשרה לקראת אישור עוד חבילת סיוע בסך 900 מיליארד דולר
- השבתת הממשל בארה"ב נדחתה ביומיים, עדיין אין הסכמה על חבילת סיוע
- אור ירוק בארה"ב גם לחיסון הקורונה של מודרנה
חברות התעופה כבר קיבלו סיוע בגובה 25 מיליארד דולר במסגרת חבילת התמריצים הראשונה. הכסף יועד לתשלום משכורות, כאשר התנאי היה שהן יימנעו מפיטורי עובדים עד 30 בספטמבר וישמרו על היקף שירות מינימלי. מכיוון שתוקף התוכנית לא הוארך במועד, יונייטד איירליינס הוציאה לחל"ת 13 אלף עובדים באוקטובר ואמריקן איירליינס הוציאה 19 אלף עובדים, זאת בנוסף לפיטורי רבבות נוספים.
הסיוע החדש יחייב את החברות להמשיך ולשלם משכורות לעובדיהן עד סוף מרץ. בנוסף, הן יצטרכו להחזיר לפעילות חלק מהטיסות שביטלו.
חברות התעופה זקוקות לתמיכה לנוכח המשך התפשטות המגפה שמונעת התאוששות במגזר. לפי איגוד איירליינס פור אמריקה, חברות התעופה בארה"ב מפסידות 180 מיליון דולר ביום, זאת ברקע צניחה של 70% בהיקף הנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
חבילת התמריצים כוללת גם דרישה לביצוע רפורמה בהליך האישור שמקבלים מטוסים ממנהל התעופה הפדרלי (FAA), זאת בעקבות קרקוע מטוסי מקס 737 של בואינג בשנה שעברה לאחר
שתי התרסקויות קטלניות.