$
קורונה

"הסיכוי להידבק בקורונה בטיסה עומד על 1 ל-27 מיליון"

התאחדות התעופה הבינלאומית מקימה מערכת בדיקות - כדי שהנוסעים לא יצטרכו להיכנס לבידוד. קונארד קליפורד, סגן נשיא ההתאחדות לאזור אסיה והפסיפיק: "בידוד ל-14 יום מקביל לסגירת גבולות. הסיכוי להידבק בטיסה נמוך מהסיכוי להיפגע ממכת ברק"

שירות כלכליסט 10:4119.10.20

התאחדות התעופה הבינלאומית (IATA) עובדת על הקמת מערכת בדיקות קורונה שתוכל להחליף את חובת הבידוד ותסייע להחיות את תעשיית התעופה, שנפגעה אנושות מהתפרצות המגיפה.

 

ההתאחדות, המייצגת כ-290 חברות תעופה ברחבי העולם, עובדת ביחד עם ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי וארגון הבריאות העולמי (WHO) כדי להקים מערכת בדיקות מקיפה, מהירה ובמחיר סביר, כך לדבריו של קונארד קליפורד, סגן נשיא IATA לאזור אסיה והפסיפיק.

 

 

בדיקות קורונה בנמל התעופה לאונרדו דה וינצ'י ברומא בדיקות קורונה בנמל התעופה לאונרדו דה וינצ'י ברומא צילום: גטי

 

"אנחנו זקוקים לבדיקות כי עלינו להיפטר מהבידוד", הסביר בריאיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "מה שיש עכשיו זה בידוד ל-14 יום, וזה מקביל לסגירת גבולות". עוד הוסיף קליפורד כי בהתאחדות היו "מעדיפים לראות בדיקות לפני ההמראה, ובאופן אידיאלי מציאת מדינות עם רמות סיכון דומות כמו סינגפור והונג קונג שמבטלות את הצורך בעריכת בדיקות נוספות".

 

בשבוע שעבר הודיעו סינגפור והונג קונג על פתיחת הגבולות ביניהן, לראשונה מזה שבעה חודשים, כך שהתושבים של שתי הערים אינם מחוייבים בבידוד. ההסכם מתוכנן לצאת לדרך בעוד מספר שבועות, אז יתפרסמו פרטים נוספים.

 

לפי קליפורד, הסיכונים של הנוסעים בטיסות להידבק הוא "נמוך מאד", מכיוון שחברות התעופה מנקות ומחטאות את המטוסים וביטלו את הארוחות וחלוקת המגזינים. בהתבסס על 44 מקרים פוטניאלים של הדבקות במטוסים השנה, קליפורד מעריך כי "הסיכויים של נוסעים להידבק עומד על 1 ל-27 מיליון". עד כדי כך שהסיכוי להידבק בטיסה נמוך מהסיכוי להיפגע ממכת ברק. "חברות התעופה נקטו בהרבה צעדים כדי להוריד את הסיכויים קרוב לאפס, כך שזו סביבה בטוחה למדי".

 

לפי תחזית שפרסמה IATA ביוני, חברות התעופה צפויות להפסיד השנה סכום מצרפי של 84 מיליארד דולר בשל השלכות המגיפה. יתרה מכך, ההערכות הן שהביקוש לטיסות לא יחזור לרמות של לפני המגיפה עד 2024.

x