"ענקיות הטכנולוגיה ניצחו במשבר הקורונה. שישלמו"
פאולו ג'נטילוני, נציב האיחוד האירופי לכלכלה ומיסוי, התייחס למחלוקת עם ארה"ב על מיסוי חברות כמו אפל, אלפבית ואמזון; לטענתו, המעבר לעבודה מהבית בתקופת הקורונה חיזק חברות אלו, ולפיכך יש להגדיל את שיעור המס עליהן
- "מספר המתים מקורונה בארה"ב עלול להגיע ליותר מ-410 אלף עד סוף השנה"
- פורסם הדו"ח הראשון על החיסון הרוסי לקורונה: "כל המשתתפים פיתחו נוגדנים"
- ג'ונסון אנד ג'ונסון מחפשת בדרום אמריקה 20 אלף מתנדבים לניסויים בחיסון שלה נגד קורונה
ג'נטילוני, לשעבר ראש ממשלת איטליה, ציין גם כי אי אפשר עוד "לקבל את התפיסה שענקיות הטכנולוגיה, המנצחות של המשבר, לא ישלמו את חלקן ההוגן במסים באירופה".
ב-2018 הציעה הנציבות האירופית להטיל מס דיגיטלי של 3%, בטענה שיש להתאים את מערכת המס לעידן הדיגיטלי. אולם, בבית הלבן טענו כי מס מסוג זה אינו הוגן כי הוא ישפיע בעיקר על חברות אמריקאיות. לפי הנציבות האירופית, חברות הטכנולוגיה משלמות בממוצע שיעור מס של 9.5% לעומת שיעור מס החברות המקובל של 23.2%.
בינתיים חברות הטכנולוגיה התחזקו על רקע משבר הקורונה והמעבר של צרכנים רבים לעבודה מהבית. "ענקיות הפלטפורמה הדיגיטלית הן המנצחות האמיתיות של המשבר הזה, מנקודת המבט הכלכלית", הסביר ג'נטילוני, "כולנו חווינו זאת בחיים שלנו".
במקביל, המשבר גרם לכך שהממשלות מחפשות נואשות מקורות הכנסה נוספים והטלת מסים חדשים תסייע במטרה הזו. בהתאם, באיחוד הארופי מתכננים להטיל את מס הדיגיטל החדש ב-2021. זאת אם המו"מ ברמת מדינות ה-OECD לא יגיע לפריצת דרך עד סוף השנה.
"אם לא נגיע לתוצאות סבירות ברמה העולמית, הנציבות האירופית תקדם בשנה הבאה את ההצעה שלנו", אמר. ביוני פרשה ארה"ב מהמו"מ, כך שקטן הסיכוי למציאת פתרון עד סוף השנה. ג'נטילוני טען כי דווקא נרשמה התקדמות ברמה הטכנית, אך הבחירות הקרבות בארה"ב פוגעות בתהליך. "זו שנת בחירות בארה"ב ולדעתי יש לזה השפעה", הוסיף אך הדגיש כי האיחוד האירופי חייב "להתעקש על הנחיצות למציאת פתרון עולמי".