מנכ"ל ליוויס: "אנשים עדיין לובשים ג'ינס, גם בעבודה מהבית"
לדברי צ'יפ ברג, הדיבורים על מותו של הג'ינס בשל מגפת הקורונה ושינוי הרגלי העבודה, מוקדמים. והוא לא היחיד שחושב כך
"זה מיתוס שצריך לבער", כך אמר בראיון ל-Yahoo! finance צ'יפ ברג, מנכ"ל ליווייס, לגבי הדיבורים על מותם של הג'ינס כעת כאשר רוב העולם עובר לעבוד מהבית - וכנראה גם בטריינינג.
- אחרי גוגל, טוויטר ופייסבוק: אינטל משאירה את העובדים בבית עד יוני 2021
- להעלות שכר בעבודה מהבית? 97% מהמעסיקים חושבים שלא
- עובדים מהבית? זה עומד לשנות את שוק הדיור
ברג, ששירת בצבא ארה"ב ועבד קרוב לשלושים שנה ב-P&G, הגיע לראיון עם כמה נתונים מעניינים שתומכים בטענתו. "אנחנו קוראים מידע כל הזמן. אם מסתכלים על המידע לגבי מה לובשים הצרכנים מהמותניים ומטה, ביגוד לא-אקטיבי עדיין מהווה 70% מכלל הבגדים שאנשים לובשים. מתוכם, ג'ינס מהווה כ-50%. כך שסך קטגוריית הג'ינס מהווה 30% מסך הביגוד מתחת למותניים - או אם תרצו, מהדברים שאתם לובשים על הרגליים והישבן שלכם מדי יום", מצהיר ברג בביטחון.
"במהלך המגפה ולפניה ניהלנו מחקר ברחבי העולם על בסיס קבוע, שאנו מכנים "מי מה היכן" (Who What Where). אנחנו עוקבים אחר מה שאנשים לובשים. באפריל, בשיא המגפה, 50% מהאנשים ברחבי העולם לבשו ג'ינס. ה-50% האחרים לבשו פיג'מות, בגדי ספורט, ודברים אחרים – או כלום. וכל חודש מאז אפריל המגמה נעה לכיוון לבוש יותר טיפוסי. הג'ינס ממשיכים לצמוח, בעוד הקטגוריות האחרות - פיג'מות, ביגוד ספורט ואחרים - ירדו, בעוד אנשים חוזרים לפעילות בחוץ, הליכה עם הכלב או יציאה לקניות, ובכלל פעילויות נורמליות", אומר ברג.
מנכ"ל ליוויס אינו היחיד שמביע אופטימיות זהירה לגבי עתידם של הג'ינס. "נראה מוקדם מדי להכריז על מות הג'ינס. קשה להרוג קטגוריות, במיוחד אלה שממלאות תפקיד. עבודה מהבית בחורף תיראה שונה מאוד", כך אמר אנליסט הקמעונאות של חברת BMO Capital Markets סימון סיגל. אך זה אינו סותר את העובדה שתעשיית הג'ינס חוותה מחצית ראשונה קשה ל-2020 בעקבות פגיעת המגפה בענף הקמעונאות. חנויות וקניונים רק החלו לאחרונה להיפתח, בעוד קמעונאיות ג'ינס מרכזיות כמו ג'יי. סי פני נמצאת בהליך פשיטת רגל ומייסי'ס סוגרת חנויות.