"לטוס" במהירות של 360 קמ"ש: הדור החדש של רכבות הקליע הושק ביפן
הרכבת החדשה החלה לפעול בתחילת החודש - בין טוקיו לאוסקה; מה כוללים הקרונות? צפו בתמונות
- יפן תבנה להודו רכבת קליע בעלות של 17 מיליארד דולר
- יפן: רכבת הקליע השתדרגה וכיווצה את חברות התעופה
- צפו: רכבת הקליע של יפן טסה על המסילה
הרכבת יכולה להגיע למהירות של 360 קמ"ש – שיא חדש שנקבע בזמן נסיעות המבחן ב-2019 – כך שהיא אחת הרכבות המהירות ביותר בעולם. עם זאת, המהירות בשגרה לא תעלה על 285 קמ"ש.
זה הדגם החדש הראשון של רכבות קליע שנוסף לקו הזה מזה 13 שנה כשההשקה במקור תוכננה להשתלב עם אירועי אולימפיאדת טוקיו, שהיו אמורים להתקיים הקיץ אך נדחו בשל הקורונה לשנה הבאה. המסילה המחברת בין התחנות הללו הושקה בעצמה ב-1964 לקראת אולימפיאדת טוקיו שהתקיימה באותה שנה. זו הייתה באותו הזמן מסילת הרכבת המהירה הראשונה בעולם.
מבחינת המראה אין הרבה הבדל מהדגמים הישנים, רק של-N700S נוסף לוגו מוזהב. מעבר לכך, הקרונות כוללים מושבים חדשים שמאפשרים להישען לאחור, ולכל מושב שקע חשמל משל עצמו. התאורה הפנימית עוצבה כך שתייצר אווירה רכה ומרגיעה יותר, כולל תאורה מעל תאי האחסון שתידלק בכל תחנה כדי להזכיר לנוסעים לקחת את התיקים שלהם.
הדגם הזה כולל גם יותר מקומות אחסון אותם ניתן להזמין מראש המיועדים למזוודות הגדולות יותר. כמו כן, הנסיעה עצמה תהיה שקטה בהרבה וחלקה יותר הודות למערכת אוטומטית לבקרת יציבות שעוזרת לספוג את תנועות הרכבת.
מעבר להתמקדות בנוחות הנוסעים, המעצבים גם ההקדישו תשומת לב יתרה לבטיחות. לרכבת יש מערכת בקרה ובלימה משודרגת שמאפשרת לה לעצור מהר יותר במקרה חירום. היא מצוידת גם במערכת שימור מיוחדת, הראשונה מסוגה בעולם, שמאפשרת לה להמשיך לנסוע מרחק קצר במקרה של הפסקת חשמל ואף להגיע במהירות נמוכה יותר לתחנה בטוחה במקרה שנמצאת באזור מסוכן כמו גשר או מנהרה בזמן רעידת אדמה.
הרכיבים המשודרגים יתפסו פחות מקום מתחת לרצפת הרכבת בהשוואה לדגם הישן, כך שיש גמישות רבה יותר במספר הקרונות שיכול לעלות מ-4 ל-16. העיצוב הזה מפחית גם את צריכת האנרגיה. "בכך שהמנגנון שנמצא מתחת לרצפה הוא קל וקומפקטי יותר, יצרנו סטנדרט חדש", סיכם מאסיוקי אואנו, מחטיבת רכבות הקליע של חברת הרכבות המרכזית של יפן (JR Central).