אמזון מגבירה מאמצים בהתמודדות מול משבר האקלים: משיקה קרן של 2 מיליארד דולר
הקרן תתמקד בהשקעות בחברות שמפתחות טכנולוגיות ושירותים להפחתת כמויות הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה. מדובר בקרן נפרדת מקרן האקלים האישית בסך 10 מיליארד דולר, שעליה הכריז של המייסד והמנכ"ל ג'ף בזוס בפברואר
- אמזון תשתמש באור אדום וצפצופים כדי לרווח בין העובדים
- חברות הטכנולוגיה הגדולות יצאו מהמגיפה חזקות מתמיד
- אמזון אוסרת על כוחות המשטרה להשתמש בטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה
אמזון, במשך זמן רב, סירבה לנקוט מהלכים משמעותיים על מנת להפחית את פליטות גזי החממה שלה. רק בספטמבר שעבר, אחרי מחאה סואנת של עובדי החברה, התרצתה אמזון והציגה תוכנית משמעותית לצמצום טביעת הרגל הסביבתית שלה. הקרן החדשה היא צעד משמעותי נוסף בדרך של החברה להפוך לירוקה יותר. מדובר בקרן נפרדת מקרן האקלים האישית בסך 10 מיליארד דולר, שעליה הכריז של המייסד והמנכ"ל ג'ף בזוס בפברואר.
"על מנת להפחית באופן משמעותי את פליטות גזי החממה, צריך לפתח פתרונות דלי-פחמן בכל החלקים של הכלכלה העולמית", כתבה אמזון בהודעה לעיתונות. "קרן האקלים תשקיע בחברות במגוון תעשיות, עם מיקוד ראשוני בתחבורה לוגיסטיקה, ייצור, אחסון ושימוש באנרגיה, ייצור וחומרים, כלכלה מעגלית ומזון וחקלאות. חברות מכל הגדלים ובכל השלבים יישקלו, החל מטרום-מוצר ועד לחברות מבוססות שמבקשות לגדול. הקרן עולמית ותבחן השקעות בחברות שמפתחות מוצרים או שירותים שמפחיתים פליטות פחמן ועוזרים לשמר את העולם הטבעי".
בזוס אמר: "הקרן תחפש השקעות ביזמים וממציאים בעלי חזון שבונים מוצרים ושירותים שעוזרים לחברות להפחית את פליטות הפחמן שלהם ולפעול באופן בר-קיימא יותר. כל השקעה תיבחן על סמך הפוטנציאל שלה להאיץ את הדרך לאפס פליטות פחמן ולסייע להגן על כוכב הלכת בשביל הדורות הבאים".
במקביל להכרזה על הקרן הציגה אמזון נתונים על יישום תוכניות הקיימות השונות שלה. לדברי החברה, עד 2025 כל המתקנים שלה יפעלו על 100% אנרגיה בת-קיימא, חמש שנים לפני המועד המקורי שלו התחייבה החברה. עד היום הכריזה אמזון על 91 פרויקטי אנרגיה מתחדשת בכל העולם, עם יכולות ייצור שוות ערך לצריכת החשמל של 680 אלף בתים בארה"ב. כן אמרה אמזון שמאז 2015 היא הפחיתה את משקל החבילות היוצאות שלה ב-33% והפחיתה את חומרי האריזה שלה ב-880 אלף טון, שווה ערך ל-1.5 מיליון קופסאות משלוחים.
חרף מאמצים אלו, באחד המדדים החשובים ביותר אמזון לא רק שלא רשמה התקדמות אלא דווקא נסוגה לאחור. לפי דו"ח הקיימות של החברה, עלייה בהקף המכירות הביאה ב-2019 לגידול של 15% בפליטות הפחמן של החברה, ל-51 מיליון טון.