תביעה בבריטניה: 1.4 מיליון מכוניות רנו וניסאן מזהמות יותר מהמותר
לפי תביעה שהוגשה השבוע בבריטניה על ידי הרקוס פארקר, פירמת עורכי דין לונדונית המתמחה בחקיקה סביבתית, היקף פליטות המזהמים של הרכבים של רנו וניסאן הוא פי 15 מן המותר. ניסאן: "דוחים את הטענות בתקיפות"
רנו וניסאן, שנמצאות בימים אלה בעיצומה של תוכנית התייעלות מקיפה, צריכות להתמודד כעת עם האשמות לפיהן מספר דגמי מכוניות של הענקית היפנית-צרפתית מזהמות יתר על המידה; כך לפי תביעה שהוגשה השבוע בבריטניה על ידי הרקוס פארקר, פירמת עורכי דין לונדונית המתמחה בחקיקה סביבתית.
הרקוס פארקר הגישה בעבר תביעה דומה נגד מרצדס בנץ, שעדיין נידונה בבריטניה. תביעתה של הרקוס פארקר מבוססת על פרשת "דיזלגייט", במסגרתה התגלה לפני כשש שנים שקונצרן פולקסווגן התקין "מתקני רמאות" שנועדו להתל בבוחני זיהום אוויר שבחנו מכוניות - ולגרום לרכב להפחית את כמות המזהמים כאשר חיישני מדידה מחוברים לצינור האגזוז.
לטענת הרקוס פארקר, היקף פליטות המזהמים של הרכבים של רנו וניסאן הוא פי 15 מן המותר, זאת לאחר ביצוע בדיקות עצמאיות. עוד הם טוענים, כי רוב הדגמים המזהמים מצוידים במנועי דיזל אך מיעוטם, למשל ניסאן קשקאי 1.2, מצוידים במנועי בנזין.
רנו מסרה בתגובה לדיווחים בבריטניה כי "כל רכבי רנו נבדקים בהתאם לדרישות החוק והתקנות בכל המדינות בהן רנו פועלת, ואינם מצוידים במתקני רמיה כלשהם". מניסאן נמסר כי "החברה דוחה את הטענות בתקיפות. ניסאן אינה משתמשת במתקני רמיה בדגמיה, העומדים בכל דרישות החוק הרלוונטיות".