עליבאבא ו-JD.com שוברות שיאי מכירות: 136 מיליארד דולר ב-24 שעות
שתי הקמעונאיות המקוונות הגדולות בסין סיימו את יום הקניות המיוחד אתמול שנקרא 618 - על שם התאריך 18 ביוני - בהיקפי עסקאות ענקיים. JD.com דיווחה על 38 מיליארד דולר ועליבבא על 98 מיליארד דולר, יותר מפי 2 מהיקף העסקאות בסינגלס דיי. הנתונים הגבוהים מצביעים על התאוששות בצריכה הפרטית בסין, זאת בהמשך לסגר הנוקשה שעזר להעלות את המכירות המקוונות ב-15.6% במאי
- הטיפ השבועי: מסחר מקוון - כך תעשו את זה נכון
- אמזון מזנקת ב-12% במסחר המאוחר לאחר צמיחה של 21% במכירות הרבעון
- דואר ישראל: הסחר המקוון הקפיץ את הרווח ב-470% ברבעון השלישי
יום הקניות שנערך אתמול נקרא 618 בשל התאריך - 18 ביוני. השנה הוא זכה להתעניינות מיוחדת ונחשב כדרך למדוד את בריאות סקטור הצרכנות בכלכלה השנייה הגדולה בעולם המתאוששת ממשבר הקורונה.
לפי JD.com, היקף העסקאות שעברו דרכה הסתכם ב-269.2 מיליארד יואן (37.99 מיליארד דולר). הסכום הזה מייצג את השווי של כל המוצרים והשירותים שהוזמנו בפלטפורמה המקוונת. מדובר בעלייה מהיקף של 201.5 מיליארד יואן בשנה שעברה.
במקביל, בעליבאבא טענו כי היקף הסחר הכולל (GMV) עמד על 698.2 מיליארד יואן (98.52 מיליארד דולר). כך למשל, היקף המכירות של עליבאבא בסינגלס דיי עמד על 268.4 מיליארד יואן, כלומר נמוך פי 2 לעומת 618.
הנתונים הגבוהים מצביעים על התאוששות בצריכה הפרטית בסין, זאת לאחר שהמכירות הקמעונאיות נפלו במאי ב-2.8% לעומת השנה שעברה. עם זאת, הסגר הנוקשה עזר להעלות את המכירות המקוונות ב-15.6% במאי.
עליבאבא ו-JD.com הן בין המרוויחות העיקריות מהמעבר הזה של צרכנים לקניות מקוונות. שתי החברות, הנסחרות בניו יורק, אף ביצעו בחודשים האחרונים הנפקה שנייה בהונג קונג – עליבאבא בנובמבר ו-JD.com ביום חמישי האחרון.