החברה האם של זארה תסגור 1,200 חנויות - ותשקיע במכירה מקוונת
לפי הגרדיאן, ענקית האופנה שהיא הבעלים גם של המותגים פול אנד בר וברשקה, מעוניינת להגדיל את נתח המכירות המקוונות מ-14% ל-25% תוך שנתיים. אתמול דיווחה על הפסד רבעוני של 409 מיליון יורו
ענקית האופנה אינדיטקס, הבעלים של רשת זארה, מתכוונת לסגור 1,200 סניפים ברחבי העולם, כחלק מהמאמצים להגביר את ההתמקדות במכירות המקוונות. כך מדווח הגרדיאן הבריטי.
- אינדיטקס עברה למינוס: החברה האם של זארה הפסידה 409 מיליון יורו ברבעון
- לקנות אפשר, למדוד אסור: קבוצת זארה לא מאפשרת כניסה לתאי מדידה
- מזארה ועד דיור: ענקיות אופנה עולמיות עברו לייצר ציוד מגן
לפי הדיווחים, מרבית החנויות ייסגרו באסיה ובאירופה. בבעלותה של אינדיטקס הספרדיה גם רשתות ברשקה, פול אנד בר ומאסימו דוטי. בחברה ציינו כי המהלך לא צפוי להשפיע על העובדים, שיוצעו להם תפקידים אחרים, רובם במערך המכירות המקוונות.
בעקבות זאת, מספר החנויות שמפעילה החברה יירד מ-7,412 לבין 6,700-6,900, שכן הארגון מחדש יכלול גם פתיחה של 450 סניפים חדשים.
אינדיטקס, שנחשבת לקבוצת האופנה הגדולה בעולם, נפגעה קשה מהקורונה והסגר שבא בעקבותיה. אתמול דיווחה על ירידה של 44% במכירות ברבעון הפיסקאלי הראשון של השנה ל-3.3 מיליארד יורו, כמו כן, החברה דיווחה על הפסד של 409 מיליון יורו. נכון לעכשיו, רבע מהחנויות שלה עוד לא נפתחו מחדש.
עם זאת, המכירות המקוונות היוו נקודת אור ועזרו לפצות במידה מסוימת על הירידות לאחר שטיפסו ב-50% ברבעון וזינקו ב-95% באפריל השנה לעומת השנה שעברה.
לפיכך, הודיעה החברה כי בכוונתה להגביר את מאמציה להרחיב את המכירות המקוונות. לפי התוכנית החדשה, המכירות המקוונות ייצגו 25% מכלל ההכנסות עד 2022, זאת לעומת 14% בשנה הפיסקאלית 2019. בנוסף, החנויות הגדולות יותר יוכלו לשמש כמרכזי הפצה למכירות המקוונות.
החברה, שבבעלות המיליארדר הספרדי אמנסיו אורטגה, מתכוונת להוציא מיליארד יורו על המלאי שיוצע בחנות המקוונת עד 2022, ועוד 1.7 מיליארד יורו עבור החנויות הפיזיות על מנת לאפשר להן לשלב בצורה טובה יותר את המכירות המקוונות.