ראיון כלכליסט
"המלונות בפלורידה כבר מפוצצים, קליפורניה נפתחת בקצב אטי"
נשיא איגוד התיירות האמריקאי רוג'ר דאו מסביר לכלכליסט כיצד ישיבו הכובסים והחדרנים במלונות את אמון הציבור ולמה שיתוף פעולה רחב בתעשייה הוא קריטי. "נשיק קמפיין לאומי ונעודד אנשים לקחת מחדש אחריות על חייהם". בינתיים, Airbnb מדווחת על זינוק חד בהזמנות בארה"ב ומצביעה על העדפה ברורה לתיירות קרובה לבית
"האתגר הגדול ביותר שלנו הוא שהתיירות הבינלאומית לארה"ב נעלמה. איבדנו אותה לחצי שנה עד שנתיים, כך שבינתיים נתרכז בתיירות פנים". כך אמר בראיון ל"כלכליסט" רוג'ר דאו, מנכ"ל ונשיא איגוד התיירות האמריקאי. דאו השתתף בכנס הדיגיטלי הבינלאומי שקיים בשבוע שעבר מרכז פרס לשלום ולחדשנות בשיתוף הקהילה הישראלית־אמריקאית IAC, בנושא ההשפעה הגלובלית של הקורונה.
- דובאי קורסת ואבו דאבי תציל אותה בתמורה לנכסים
- ענף התיירות יקבל 300 מיליון שקל מתוך חבילת הסיוע לעסקים
- סיישל אסרה על אוניות קרוז להכנס לשטחה עד לסוף 2021
"ארה"ב נפתחת בהדרגתיות", הסביר דאו. "מדינות פותחות את הכלכלות והעסקים בקצב שונה. בפלורידה למשל, הכל נפתח ממש בימים אלה. החופים כבר מלאים עד אפס מקום, במלונות על קו החוף אי אפשר להשיג מקום ופארקי השעשועים ייפתחו בשבוע הבא. קליפורניה לעומת זאת נפתחת בקצב אטי יותר".
מסקר שערך האיגוד עולה כי האמריקאים נכונים הרבה יותר לטייל בגבולות ארה"ב מאשר מחוצה לה. "70% מהנסקרים מוכנים כבר היום לטייל בארה"ב ברכבים שלהם. לעומת זאת, רק 35% ציינו שהם מוכנים לעלות על טיסה בחודשים הקרובים".
בהתאם, אתר שיתוף הדירות Airbnb חשף השבוע כי מספר ההזמנות בארה"ב בין 17 במאי ל־3 ביוני היה גבוה יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, סימן לכך כי האמריקאים להוטים לצאת לחופשות מקומיות אחרי שבועות של סגר. בראיון לסוכנות בלומברג אמר מנכ"ל החברה בריאן צ'סקי, כי הצרכנים מבצעים הזמנות לשהייה של שבוע ומעלה, זאת בעקבות שינוי בעולם התעסוקה. "העבודה מהבית הפכה לעבודה מכל בית", אמר וציין כי האמריקאים מעדיפים עתה להגיע ליעדים שמרוחקים 322 ק"מ לכל היותר, מרחק שניתן לגמוא עם מיכל דלק אחד.
"אחרי אסון 11 בספטמבר אנשים אמרו שלא יעלו על מטוס שוב. גם אחרי משבר 2008 רבים האמינו שהתיירות תקרוס. התחזיות הפסימיות לא התממשו ולכן אנחנו מאמינים שגם הפעם התיירות תתאושש", טען דאו. "המשימה המרכזית שלנו היא לקצר את פרק הזמן שיידרש לכך".
מאמצי איגוד התיירות מתכתבים עם המצב בשטח. בשבוע שעבר דיווחה אמריקן איירליינס כי היא מגדילה את היצע הטיסות עבור יולי בעקבות עלייה גדולה מהצפוי בביקושים, במיוחד לפלורידה וליעדים הרריים במערב ארה"ב.
"ברור שיהיו אנשים שלא יוכלו להרשות לעצמם לבזבז על חופשה", הודה דאו, "אבל הם יוכלו לעשות דברים צנועים יותר, כמו לבקר בפארקים הלאומיים". כדי לעודד תיירות פנים, האיגוד ישיק קמפיין לאומי בשבועות הקרובים. "בשלב ראשון נעודד את הציבור להתחיל לחלום על חופשה ולתכנן אותה. עדיין מוקדם לקרוא לציבור להזמין חופשות בפועל, כדי לא להיתפס כמנותקים מהמציאות הכלכלית", אמר.
"דבר נוסף שאנחנו עושים זה תהליך האחדה בתעשייה באמצעות פרוטוקולים של בריאות ובטיחות. יצרנו קווים מנחים שחברות תעופה וקרוזים, מלונות, פארקי שעשועים וחברות השכרת רכב הצהירו שהם נכונים לקבל עליהם", ציין דאו. "הקמפיין יתמקד בעידוד אנשים לקחת אחריות מחדש על חייהם".
דאו מציג תוצאות סקרים, לפיהם האמריקאים ירגישו בטוחים מספיק לחזור ולטייל, רק אם יקבלו אישור לכך מגורמי התיירות, הרפואה והמושלים המקומיים גם יחד. "זו הסיבה שנדרשת מחויבות רחבה מצד כלל הגורמים", הוא מסביר. "כך שאנשים יידעו שאם הם מטיילים בפלורידה, קליפורניה או ניו יורק, הם יזכו לאותם סטנדרטים".
כדי להעניק תחושת ביטחון ללקוחות, בתי מלון יצטרכו להגביר שקיפות. "בדומה למתכונת מטבח פתוח במסעדה, כשתגיעי למלון, האחראי על הכביסה יציג את עצמו ויפרט את עשרת הדברים שהוא הולך לעשות כדי שחדרך יהיה נקי".
"המדיניות תשתנה", מוסיף דאו. "אנחנו נראה הרבה פחות מגע פיזי בין לקוחות לעסקים. תיירים יתפעלו את ההזמנות, דלת המלון ושירותים נוספים דרך הסלולרי. נראה גם זינוק במקומות שפועלים על זיהוי ביומטרי וזיהוי פנים".