$
קורונה

תביעה נגד אמזון: "הייתי במגע עם חולה קורונה - ואמרו לי לבוא לעבודה בבוקר"

שלושה עובדים של ענקית הקניות המקוונות בניו יורק הגישו נגדה תביעה, בטענה שלא נקטה צעדים כדי להגן עליהם מפני הקורונה; אמזון דוחה את הטענות

שירות כלכליסט 17:1007.06.20

כשלאריק פאלמר נודע שהמנהל שלו באמזון נדבק בקורונה, הוא הודיע על כך מיד לחברה. "הודעתי להם שהייתי במגע עם האדם הזה, ושיכול להיות שנדבקתי בנגיף ואני מפיץ אותו", סיפר פאלמר, העובד במתקן של אמזון בסטאטן איילנד הידוע כ-JFK8. פאלמר היה בטוח שענקית הקניות המקוונות תאמר לו ללכת הביתה ולהיכנס לבידוד. אך להפתעתו התשובה שקיבל היתה שעליו להופיע לעבודה כרגיל ביום המחרת, כך סיפר ל-CNBC.

 

כעת הגישו פאלמר ושני עובדים נוספים ב-JFK8 תביעה נגד אמזון, בטענה שלא עמדה בכללי הקורונה עליהם החליטו הרשויות בארה"ב.

 

תגובתה של אמזון למגפת הקורונה ספגה ביקורת מעובדי מתקני האחסון  שלה, פוליטיקאים ותובעים במדינות שונות. לטענת המבקרים, אמזון פעלה לאט מדי בכל הנוגע לאספת ציוד מיגון אישי, בדיקות חום ועוד. אמזו ןומנכ"לה ג'ף בזוס דחו את ההאשמות האלה, וטענו כי החברה "עשתה רבות" להגן על עובדיה מהקורונה.

 

בתביעה שהוגשה בשבוע שעבר בבית משפט מחוזי בניו יורק, טענו העובדים כי אמזון "ניסתה ליצור מראית עין של עמידה בנהלים", אך למעשה כשלה להגן כראוי על עובדיה מהקורונה מכמה בחינות, כולל "מעקב אפידמיולוגי מרושל". עוד נכתב בתביעה כי רק בשבוע שעבר הודיעה החברה לעובדיה על כמה מקרי הידבקות חדשים ב-JFK8.

 

 

מחסן של אמזון מחסן של אמזון צילום: Krisztian Bocsi

 

התובעים אינם מבקשים פיצוי כספי אלא צו שיחייב את אמזון לפעול על פי נהלי הבריאות הקיימים.

 

"אמזון טוענת שהיא לוקחת אחריות על המעקב האפידמיולוגי, בזמן שהיא כלל לא מבצעת פעולות בסיסיות של איסוף מידע, ולעתים אף מסתירה מידע על עובדים שנדבקו משאר העובדים", כך על פי התביעה, שהוגשה במשותף עם מספר ארגונים חברתיים וארגוני עובדים.

 

יצוין כי אמזון ספגה בעבר ביקורת ציבורית לאחר שנחשפו תנאי העבודה של העובדים במתקניה.

x