נגיף הקורונה
בריסל תגמיש חוקים כדי להציל את חברות התעופה מטיסות רפאים
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין הודיעה שלשום כי תקפיא את החוק המחייב חברות תעופה לנצל 80% לפחות מההקצאות שקיבלו לנחיתות והמראות. בצל התפשטות הקורונה, המדיניות המחמירה גרמה לכך כי חברות תעופה הפעילו טיסות רפאים ברחבי אירופה, תוך שריפת דלק וכסף
בצל התפשטות הקורונה והסגר העולמי, המדיניות המחמירה גרמה לכך כי חברות תעופה הפעילו טיסות רפאים ברחבי אירופה, תוך שריפת דלק וכסף, כדי לשמר את ההקצאות שקיבלו בנמלי התעופה ביבשת. על כך מדווח ה"גרדיאן" הבריטי.
- אמריקן איירליינס לא תטוס בין אל.איי לסין עד סוף הקיץ
- טראמפ עצר טיסות מאירופה לארה"ב וקרא לאחדות: "ננצח את הנגיף"
- אל על מדווחת על "השפעה מהותית בעקבות חובת הבידוד ל-14 יום" - וצופה ביטולי טיסות רבים
ההקצאות (סלוטים) שמקבלות חברות התעופה הן יקרות ערך עבורן, שכן הן מאפשרות פעילות קבועה בנמלי התעופה העמוסים בעולם. במקרה של אי־ניצול מרבי, ההקצאות הללו נלקחות מהן.
על פי פון דר ליין, מצב תעשיית התעופה עלול רק להחמיר בימים ובשבועות הקרובים. "להתפרצות הקורונה יש השפעה רחבה על תעשיית התעופה האירופית והעולמית", ציינה. "אנו רואים כיצד המצב מדרדר מיום ליום, כאשר הצפי הוא שהתנועה האווירית תצטמצם אף יותר". עוד אמרה, כי ההקלות יהיו זמניות, אף כי עדיין לא ברור מתי ייכנסו לתוקף. התקנות האירופיות כבר הוגמשו בסין ובהונג קונג עבור חברות תעופה הפועלות באזורים הללו.
ההכרזה מגיעה בעקבות לחצים שהפעילו ממשלות וחברות תעופה. כך למשל, שר התחבורה הבריטי גראנט שאפס יצא במכתב פתוח לנציבות האירופית, שבו הוא מדגיש את הפגיעה הפיננסית והסביבתית שנובעת מהמשך הפעלת המדיניות בזמן התפרצות הנגיף. במקביל, חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק, שבבעלות איל העסקים ריצ'רד ברנסון, הודתה שלשום כי היא מפעילה טיסות כמעט ריקות, רק כדי לשמור על ההקצאות שלה.