הקורונה לא עצרה את טויוטה: תקים בסין מפעל לייצור מכוניות חשמליות
המפעל יוקם בטיאנג'ין בשיתוף עם יצרנית כלי הרכב הממשלתית הסינית FAW ובהשקעה של 1.2 מיליארד דולר
- טויוטה: "תוך שבועיים ייגמרו לנו החלקים שיאפשרו ייצור בקצב רגיל"
- טויוטה פותחת עשור: ארבעה דגמים חדשים יושקו, מותג הניידות יגיע לישראל
- טויוטה חושפת: משאית חשמלית עם שכל ישראלי
עבור טויוטה, שמסרה בהצהרה כי היא רואה בסין את אחד משווקיה החשובים בעולם, תחילת הייצור של מכוניות חשמליות בסין לא יכלה להגיע בעיתוי טוב יותר. הממשל הסיני, שפעל בשנים האחרונות לצמצום ההטבות על מכוניות חשמליות, בוחן בימים אלה את האפשרות להחזירן. זאת בצלה של בהלת הקורונה שגרמה לצניחה של 92% במכירות כלי הרכב בסין בפברואר לעומת החודש המקביל אשתקד.
למרות הקיפאון הנוכחי בשוק הסיני, בפועל היא עדיין שוק הרכב החשמלי המוביל. על פי נתונים שפרסם ארגון ZSW הגרמני, הפועל לקידום אנרגיה בת־קיימא, בשנה שעברה היתה סין השוק הגדול בעולם למכוניות חשמליות עם 3.8 מיליון מסירות. במקום השני דורגה ארה"ב עם 1.5 מיליון מסירות של מכוניות חשמליות, ובמקום השלישי גרמניה עם 231 אלף מסירות. בחישוב כולל נמסרו בעולם בשנה שעברה 7.9 מיליון מכוניות חשמליות, זינוק של 41% ביחס לשנת 2018.
עוד עולה מהנתונים, כי המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם ב־2019 היתה טסלה של אלון מאסק, על דגמיה השונים, עם 361 אלף מכוניות. במסירות של טויוטה נרשמה עלייה קלה של כ־2%, ל־10.7 מיליון.