דלתא תשקיע מיליארד דולר כדי לאזן את פליטות גזי החממה שנגרמות בשל פעילותה
דלתא איירליינס, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, פולטת מדי שנה 40 מיליון טון פחמן דו-חמצני – שווה ערך לפעילות של עשר תחנות כוח פחמיות – כאשר 98% מהם מגיעים מהמטוסים שלה
דלתא איירליינס, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, התחייבה בתוכנית שאפתנית וכמעט חסרת תקדים בתחום לאזן את כל פליטות גזי החממה שנגרמות כתוצאה מפעילותה, ותשקיע לצורך כך מיליארד דולר בעשר השנים הקרובות.
"נוסעים לא צריכים לבחור בין טיסה לשמירה על הסביבה", אמר מנכ"ל דלתא, אד בסטין, בפוסט שפרסם בסוף השבוע בחשבון הלינקדאין שלו. "העבודה שעשינו עד עכשיו לא מספיקה. אנחנו צריכים לעשות יותר ויותר מהר. זה מרוץ לעתיד כוכב הלכת שלנו, לא למקום הראשון".
- משבר האקלים: מדענים קוראים להפסקת הסבסוד של הפקת דלקי מאובנים
- מודלים חדשים מצביעים: ההתחממות הגלובלית - מהירה וקיצונית יותר
- רחוק מהיעד: שיעור פליטות הפחמן של ארה"ב צפוי לרדת ב-4% בלבד עד 2050
נכון להיום, תעשיית התעופה אחראית ל-2% מפליטות גזי החממה. ואולם, הן היקף הפליטות והן חלקן היחסי צפוי לגדול בשנים הקרובות, תוצאה של גידול צפוי בהיקף הטיסות וקושי להחליף את דלק המטוסים במקורות מזהמים פחות (בניגוד למכונית, מטוס חשמלי נמצא רחוק רחוק בעתיד).
דלתא, חברת התעופה הגדולה בעולם לפי הכנסות והשנייה בגודלה לפי מספר הנוסעים וגודל צי המטוסים, פולטת מדי שנה 40 מיליון טון פחמן דו-חמצני – שווה ערך לפעילות של עשר תחנות כוח פחמיות – כאשר 98% מהם מגיעים מהמטוסים שלה. המחויבות שלה, וחשוב מכך העמידה בה, יכולה להיות לכן בעלת השפעה משמעותית על התחום.
עם זאת, על ההצהרה היפה מעיב, כמו במקרים רבים אחרים, העדר פרטים ובפרט הצגת לוח זמנים או פירוט הצעדים שבכוונת החברה לנקוט. על סמך הצהרות עבר של החברה אפשר להעריך שצעד מרכזי במהלך זה יהיה מעבר לביודלק, לצד השקעה בטכנולוגיות ומיזמים להוצאת פחמן מהאטמוספירה.
"אנחנו חופרים עמוק לתוך כל פינה של הפעילות העסקית שלנו, עובדים עם מומחים, בונים קואליציות, מטפחים שותפויות ומקדמים חדשנות", אמר בסטין. "המטרה של המסע הזה היא לא לצבור קרדיט, היא להקשיב לאנשים שלנו, ללקוחות ולעולם, ואז לעשות את מה שנכון. אין לנו את כל התשובות היום, אבל ההשקעה שלנו בזמן, כישרון ופרויקטים תביא להתקדמות משמעותית".