צפו: הסרטון של קיילי מינוג שמעורר ביקורת באוסטרליה
קמפיין תיירות בעלות של 15 מיליון דולר שנועד לפתות את הבריטים לנפוש באוסטרליה הצליח להרים גבות אצל לא מעט אנשים. אמת בפרסום? תלוי את מי שואלים
קמפיין תיירות בעלות של 15 מיליון דולר בכיכובה של כוכבת הפופ קיילי מינוג מעורר ביקורת במולדתה, אוסטרליה. הסרטון נועד לפתות את הבריטים, המותשים מהתעסקות בלתי נגמרת בברקזיט, לנפוש באוסטרליה עם הבטחות לחיות כיס חמודות וחופים עם חולות לבנים. כך מדווח הגרדיאן.
- פרשת דיזלגייט: אוסטרליה קנסה את פולקסווגן ב-86 מיליון דולר
- בריטניה מתקרבת לברקזיט: הפרלמנט אישר עקרונית את הסכם העזיבה
- אוסטרליה למהגרים: רוצים לקבל ויזה? בואו לגור בכפר
הפרסומת בת השלוש דקות שודרה השבוע בטלוויזיה הבריטית, ובה נראית מינוג וידוען אוסטרלי נוסף, אדם הילס, פונים אל הבריטים מסנדרינגאהם, פרבר על חוף הים של מלבורן, אוסטרליה.
הקמפיין הוא ההשקעה הגדולה ביותר בקידום של התיירות לאוסטרליה בממלכה המאוחדת מזה עשור, והוא חלק מקמפיין אחר, שהביך לא מעט אוסטרלים, בשם philAUSophy (ה-AUS במילה פילוסופיה מתייחסת לאוסטרליה).
את המילים כתב הקומיקאי והזמר האוסטרלי אדי פרפקט, והן מכוונות אל תחושת הבחילה הקלה שמצב המדינה, הברקזיט וראש הממשלה החדש ג'ונסון מעוררים בימים אלו אצל לא מעט אזרחים.
בפרסומת נראים ספורטאים אוסטרלים ולצידם כוכבת הפופ בשלל מצבים - בים; באוברול; מתחת למכונית; עם זקני שבט האבוריג'יני; שותה בירה; ועוד ועוד.
החופשה המובטחת במודעה היא מנחמת, מוכרת ולא מאיימת, ומדגישה את הקשרים הקולוניאליים בין אוסטרליה ובריטניה.
עם זאת, לא מעט אוסטרלים - וגם כמה בריטים - ציינו ברשתות החברתיות כי תמונות של שמיים בהירים וקוואלות שמחות ומאושרות אינן מתיישבות עם המראות האחרונים של סידני ומעליה שכבה סמיכה של עשן, המסתירה את בית האופרה, כמו גם דיווחים רבים על שריפות חסרות תקדים שהשמידו חלק נרחב מבתי הגידול של הקוואלות.
באוסטרליה נשמעת גם ביקורת על ראש הממשלה, סקוט מוריסון - בעצמו מנהל לשעבר ברשות התיירות האוסטרלית - שהחליט לנפוש בהוואי בדיוק בזמן משבר שריפות הענק במדינה.