הערכות: הקניות המקוונות בבלאק פריידיי יסתכמו ב-7.4 מיליארד דולר
כך לפי נתונים של אדובי אנליטיקס; הקניות המקוונות בחג ההודיה שחל אתמול הסתכמו ב-4.2 מיליארד דולר, זינוק של 14.5% לעומת 2018
בלאק פריידיי נכנס להילוך גבוה: לפי נתונים שפרסמה אדובי אנליטיקס, המכירות המקוונות הסתכמו ב-600 מיליון דולר נכון לשעה 9 בבוקר, שעון החוף המזרחי (המקדים בשבע שעות את שעון ישראל). לפי נתונים אלה, היקף המכירות בבלאק פריידיי עשוי להסתכם ב-7.4 מיליארד דולר. ב-2018 הסתכמו הרכישות באינטרנט ב-6.22 מיליארד דולר.
- טירוף הבלאק פריידי בישראל: 12,500 עסקאות אשראי בדקה
- יוצאים לחגיגת הקניות? כך תעברו את בלאק פריידיי בשלום
במקביל, הודיעה אדובי כי הקניות המקוונות בחג ההודיה (שחל אתמול) הסתכמו ב-4.2 מיליארד דולר, זינוק של 14.5% לעומת 2018, והפעם הראשונה בה הן חצו את הרך של 4 מיליארד דולר.
בתוך כך, קדחת הקניות המתגברת כבר גרמה קשיים לכמה קמעונאים. בלילה שבין רביעי לחמישי החלו נורדסטרום וקוסטקו להתמודד עם בעיות באתרי האינטרנט שלהם בעוד הקונים מסתערים על עסקאות מפתות. על קריסת שני האתרים דיווחה חברת מיטוב אופטימיזציית האינטרנט Yottaa.
גולשים בישראל התלוננו על כך שאינם יכולים להשלים עסקאות באתר היוקרה הבינלאומי Net A Porter. עם זאת, הצליח האתר להתגבר על התקלה בהמשך, והיא תוקנה.
בעקבות הקריסה פנו צרכנים למדיה החברתית והעלו תלונות על בעיות בהשלמת עסקאות מקוונות. נכון ל-12:30 (שעון מזרח ארה"ב), קוסטקו העלתה הודעה לאתר שלה לפיה האתר חווה "זמני תגובה ארוכים". באותו זמן נראה היה שהאתר של נורדסטרום חזר לפעולה סדירה. הרשת הגיבה קודם לכן לתלונות הצרכנים בטוויטר, שם אמרה שהיא "עובדת קשה" על מנת לפתור את הבעיות.
פייסבוק ואינסטגרם הושפעו גם הן מהעומסים ביום חג ההודיה. ביזנס אינסיידר מדווח שכ-4,000 משתמשים דיווחו אתמול על בעיות באינסטגרם, על פי מידע של אתר ניטור התקלות Down Detector. על פי סמנכ"ל הטכנולוגיה של Yottaa, בוב בופון, התקלות נגרמו כנראה על ידי התנועה המוגברת של קונים שהשתמשו באפליקציות האלה, כיוון שרשתות הקמעונאות מציפות אותן במבצעים במשך תקופת החגים.