פרימרק מבטיחה ללקוחות: לא נעלה מחירים למרות הברקזיט
לפי הודעת חברת ABF, בעליה של חברת האופנה המוזלת, פרימרק צפויה לדווח על עלייה במכירות וברווחים - בניגוד לחלק גדול ממתחרותיה. מנהל הכספים של ABF: "אנו מתמודדים עם הירידה בערך הפאונד ומקבלים את העובדה שהוא ישפיע על שולי הרווח שלנו"
פרימרק מבטיחה ללקוחותיה שלא תעלה מחירים, על אף העלייה בעלויות וערך הפאונד היורד. בעליה של חברת האופנה המוזלת, חברת Associated British Foods (ABF), הודיעה שפרימרק צפויה לדווח על עלייה במכירות וברווחים - בניגוד לחלק גדול ממתחרותיה, שנאבקות בתנאי הסחר המתקשחים.
- עשירי סין מהגרים לבריטניה בעקבות הליש"ט החלשה
- חצי נחמה: ברקזיט ללא הסכם יוזיל אלכוהול וסיגריות
- בזכות הברקזיט: המנהל הבריטי של המו"מ עם האיחוד האירופי עובר לגולדמן זאקס
ג'ון בייסון, מנהל הכספים של ABF, אמר לסוכנות הידיעות AP שהעלויות של פרימרק צפויות לעלות השנה, כתוצאה מפגיעת הברקזיט בפאונד, בעוד שהדולר נותר חזק. מקורם של שני שליש מרווחיה של החברה מחוץ לבריטניה, במטבעות שהתחזקו לעומת הפאונד.
"הצרכנים לא צריכים לצפות לעלייה במחירים," אמר בייסון. "אנו מתמודדים עם הירידה בערך הפאונד ומקבלים את העובדה שהוא ישפיע על שולי הרווח שלנו". נפילת הפאונד דווקא עזרה לדחוף קדימה את חנויותיה של פרימרק בלונדון – כולל את חנות הדגל שלה ברחוב אוקספורד, בה עלתה כמות המבקרים, המונים בעיקר תיירים שרוצים להינות ממחיריה המוזלים של הרשת. בייסון הוסיף: "החנויות בלונדון מראות ביצועים טובים מאוד. הברקזיט אינו עניין גדול בשביל פרימארק, וכנראה שהוא כן עבור אנשים אחרים".
מ-ABF נמסר גם שהחברה "השלימה את כל ההכנות הפרקטיות" לברקזיט, ומחזיקה בתוכניות מגירה למקרה של הפרעה אפשרית בפעילותה. החברה מצפה שמכירותיה של פרימרק יציגו עלייה של 4% לעומת שנה שעברה, אבל הרבה מהצמיחה הזאת נובעת מפתיחתן של חנויות חדשות. עם זאת, מכירות הלייק-פור-לייק של פרימרק, כלומר באותן חנויות שהיו קיימות גם בשנה שעברה, צפויות לרדת ב-2% בעולם ובאחוז אחד בבריטניה, כך לפי החברה.