$
תעשייה ופיננסים

אחרי שהתלונן על הפרמיות, מאסק יקים חברת ביטוח

בשלב ראשון תציע טסלה ביטוח דרך צד שלישי, בהמשך תהפוך לעצמאית. בינתיים מאסק רשם ניצחון במלחמת הסחר וקיבל פטור ממס רכישה בסין

שירות כלכליסט 23:0002.09.19

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה נערכת לפעילות עצמאית בשוק ביטוחי הרכב, זאת על מנת להוזיל את הפרמיות עבור בעלי המכוניות שלה. על כך דיווח ה"פייננשל טיימס".

 

 

 

מדובר במהלך נדיר, אם לא ראשון מסוגו, עבור יצרנית כלי רכב והוא מגיע בעקבות הודעתה של טסלה בשבוע שעבר כי בשלב ראשון תציע ביטוחי רכב ללקוחות שלה דרך חברת הביטוח מארקל, בקליפורניה. בשיחה עם ה"פייננשל טיימס" אמר דובר מטעם טסלה, כי זהו רק מהלך מקדים לקראת הפיכתה למבטחת עצמאית. "מדובר בצעדים ראשונים לקראת כניסה עתידית לתחום", מסר.

 

אלון מאסק אלון מאסק צילום: גטי אימג'ס

 

מנכ"ל טסלה אלון מאסק, שפעילותו העסקית מתפרסת בין השאר גם לאנרגיה סולארית וחלל, התלונן בעבר על הפרמיות הגבוהות שנאלצים לשלם בעלי רכבי טסלה, שמחיריהם בקצה העליון של הסקאלה מגיעים ליותר מ־80 אלף דולר למכונית. באפריל האחרון אמר מאסק, כי טסלה מקווה להשיק תוכנית ביטוח כבר במאי.

 

ניצחון במלחמת הסחר

בינתיים, מאסק יכול לזקוף לזכותו ניצחון קטן ברקע מלחמת הסחר הניטשת בין ארה"ב לסין כבר מעל לשנה. סוכנות בלומברג דיווחה היום (ב') כי טסלה תקבל פטור מתשלום מס בגובה 10% המושת בסין על מכוניות מתוצרת זרה. זאת בעקבות ביקור מוצלח שערך במדינה בשבוע שעבר, שבמהלכו זכה המשקיע המיליארדר לתשבוחות ברשתות החברתיות, בעיקר על חסכנותו.

 

החיבה כלפיו נסקה לאחר שניצפה על ידי מעריציו הסינים עומד בתור עם פמלייתו ומזמין ששה דמפלינגס בעלות של 6 יואן (84 סנט). בנוסף, מאסק בחר להשתכן במלון של רשת הולידיי אין הצנועה יחסית.

 

מאסק קיים פאנל עם יו"ר עליבאבא ג'ק מא במסגרת ועידת הבינה המלאכותית בשנגחאי ודן שם במגוון נושאים, מחייזרים ועד לתת מודע. הוא גם ערך סיור במפעל טסלה בפאתי שנגחאי, הראשון של היצרנית מחוץ לארה"ב, ונפגש עם שר התחבורה הסיני לי שיאופנג. בסמוך לפגישה הזו הודיעה סין כי טסלה תהיה פטורה ממס הרכישה, זכות השמורה בדרך כלל ליצרניות מקומיות של רכבים חשמליים. המפעל של טסלה בסין יתחיל לייצר בהמשך השנה, בגיבוי הלוואות בהיקף כחצי מיליארד דולר שקיבל מאסק מבנקים מקומיים.

 

סין מתכננת לחדש מס נוסף בגובה 25% שיחול על מכוניות מתוצרת ארה"ב החל ב־15 בדצמבר, זאת לאחר תקופה של השעייה. במקביל, 10% נוספים יושתו על רכבים מסוימים.

 

בהינתן המכסים שכבר קיימים על כלי רכב זרים הנמכרים בסין, המכס הכולל שיחול על מכוניות אמריקאיות במדינה יעמוד על 50%.

 

המספרים האלה נתנו סיבה טובה למאסק להתחיל לייצר בסין בקרוב ובמקביל לטפח קשרים טובים עם הממשל המקומי. במהלך ביקורו בשבוע שעבר, מאסק גם הקפיד לשבח את ההובלה שנהנית ממנה סין בשוק העולמי של ייצור מכוניות חשמליות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x