בכירי המנכ"לים בארה"ב: הרווח אינו המטרה העיקריות יותר
ארגון גג המונה כ-200 מנכ"לים מהחברות הגדולות במדינה פרסם סטנדרט חדש לאחריות תאגידית לפיה חברות צריכות להשקיע גם בעובדים, לספק ערך ללקוחות ולתמוך בקהילות חיצוניות. בין המנכ"לים החתומים על ההצהרה נמנים גם ג'ף בזוס, טים קוק ובריאן מוניהאן
- איתי גרין: "תאגידים רבים מחפשים בישראל את ה-Waze הבאה"
- הקרנות התאגידיות כבשו את הסטארט-אפים בישראל
- לאן התאדו הכשלים החמורים בממשל התאגידי באיילון?
הקבוצה הוקמה ב-1972 ובשנים שחלפו פרסמה לא מעט הצהרות על עקרונות המנהל התאגידי. לדבריהם, ההגדרה החדשה "מחליפה" את ההצהרות הקודמות ומייצגת "סטנדרט מודרני לאחריות תאגידית".
"החלום האמריקאי עדיין חי, אבל הוא כבר מרופט", הוסיף ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ויו"ר הראונדטייבל. מנכ"לים נוספים החתומים על ההצהרה כוללים את האיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, מנכ"ל אפל טים קוק, בריאן מוניהאן מבנק אוף אמריקה, דניס מוילנברג מבואינג ומנכ"לית יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס מארי בארה.
"מעסיקים גדולים משקיעים בעובדים שלהם ובקהילות כי הם יודעים שזו הדרך היחידה להצליח לאורך זמן. העקרונות המודרניים הללו משקפים את המחויבות של העסקים להמשיך ולפעול למען כלכלה שמשרתת את כל האמריקאים", כתב עוד דיימון.
לפי הארגון, השקעה בעובדים מתחילה בתשלום שכר הוגן והטבות. המנכ"לים התחייבו גם לפעול למען הכשרת עובדים כך שיוכלו לפתח מיומנויות חדשות, על רקע ההתפתחות של אוטומציה וטכנולוגיות נוספות שמשבשות את מקומות העבודה. הקבוצה התחייבה גם לעודד גיוון, הכללה וכבוד כלפי העובדים.
על אף שינוי הכיוון, המנכ"לים לא מתעלמים מחשיבותם של בעלי המניות. לדבריהם, חברות נסמכות על בעלי המניות בשביל הזרמות הון, שמאפשרות להם לבצע השקעות ולצמוח.