נטפליקס תזרים חצי מיליארד דולר לסרטים שהוליווד דחתה
ענקית הסטרימינג מאבדת מנויים בארה"ב ותנסה לפתות אותם חזרה עם הפקות שעליהן ויתרו האולפנים המסורתיים בגלל העלויות הגבוהות. במקביל היא השיקה מנוי במחיר רצפה עבור 400 מיליון משתמשי הסמארטפונים בהודו
ענקית הסטרימינג נטפליקס מנסה להגדיל את מספר המנויים שלה ולשם כך היא מוכנה להשקיע מאות מליוני דולרים בהפקת סרטים כדי להגדיל נוכחות בטריטוריה שנשלטה עד כה על ידי האולפנים הגדולים של הוליווד. על כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".
- הכנסות נטפליקס עלו ברבעון השני, אז למה המשקיעים ממורמרים?
- מכה לנטפליקס: הצפנת ה-4K נפרצה, הפרקים דלפו לרשת
- נטפליקס עומדת להשתנות ולהתבגר, ולא בטוח שחובבי הבינג' יתלהבו
לפי גורמים המעורים בנושא, נטפליקס תשקיע מעל 520 מיליון דולר בהפקת שלושה סרטים, זאת למרות שהיא לא תוכל לכסות על ההשקעה דרך מכירות של כרטיסים. אחד הסרטים הללו הוא Red Notice בכיכובם של דווין ג'ונסון וגל גדות, שבו תשקיע נטפליקס כ־200 מיליון דולר, זאת לאחר שיוניברסל ויתרו עליו בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בהפקתו.
הסרט, שיהיה אחד הניסיונות הראשונים של נטפליקס בהפקת סרט אקשן עתיר כוכבים ותקציב, אמור לעלות לפלטפורמה ב־2021. השניים הנוספים הם סרט האקשן 6 Underground של הבמאי מייקל ביי בהשקעה של 150 מיליון דולר, וסרטו של מרטין סקורסזה The Irishman. על פי דיווחים התחייבה נטפליקס להשקיע 173 מיליון דולר בדרמה ההיסטורית של סקורסזה, שבו יככבו רוברט דה נירו ואל פצ'ינו. זאת למרות שהוא צפוי בעיקר למשוך את הקהל המבוגר.
הערכות אחרות אמדו את ההשקעה ב־200 מיליון דולר, מה שיהפוך את The Irishman לדרמה למבוגרים היקרה בהיסטוריה. אולפני הסרטים העדיפו לוותר עליו, מחשש שלא יכסה את ההשקעה.
פרויקטים דחויים אחרים של הוליווד שנטפליקס הפיקה הם הסרט הפוסט־אפוקליפטי Bird Box בכיכובה של סנדרה בולוק ו־Triple Frontier עם בן אפלק. אף אחד מהם לא זכה לביקורות אוהדות, אבל סרטה של בולוק משך 80 מיליון צופים בחודש הראשון וסרטו של אפלק נצפה 63 מיליון פעמים מאז שעלה בחודש מרץ. נתון זה מדרג את הסרטים הללו במקום הראשון והחמישי, בהתאמה, מבין הפקות המקור הפופולריות ביותר של נטפליקס.
הפקות הענק יוצאות לדרך למרות שנטפליקס דיווחה כי סרטים מייצגים רק שליש מנתוני הצפייה, וסדרות טלוויזיה, את השאר. ואולם, בחברה מעריכים כי ההפקות החדשות יעזרו לה לשמר את 150 מיליון המנויים שלה בעולם ואפילו למשוך חדשים, זאת לאחר שבתחילת יולי דיווחה החברה כי לראשונה נרשמה ירידה במספר המנויים בארה"ב.
בחישוב כולל נוספו לחברה 2.7 מיליון מנויים חדשים ברבעון שהסתיים ביוני, נמוך משמעותית מהתחזיות שדיברו על תוספת של 5 מיליון מנויים. כמו כן, הרווח הנקי ברבעון ירד ל־271 מיליון דולר מ־384 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
לפי הערכות אנליסטים תשקיע השנה נטפליקס 15 מיליארד דולר בתכנים, כאשר המימון יגיע מהלוואות. תקציבי הסרטים שלה הם בדרך כלל גבוהים יותר משל האולפנים המסורתיים, בעיקר משום שהיא משלמת שכר גבוה יותר לשחקנים המובילים. זאת כפיצוי מראש על כך שאין באפשרותה לחלוק עמם הכנסות מקופות ומכירות של די.וי.די. העלויות הנוספות הללו הסתכמו ב־40 מיליון דולר בסרט Red Notice של גדות, זאת למרות שנטפליקס עלולה להתקשות למשוך תשומת לב לסרט על חשבון המתחרים שיעלו במתחמי קולנוע מפוארים, ולא רק על מסכי מחשב.
נטפליקס, כאמור, לא מסתפקת רק בסרטים ונחשבת למשקיעה גדולה גם בסדרות. כך למשל, עלות הפקת פרק בבית הקלפים מגיעה למיליוני דולרים, יותר מהעלות הממוצעת של הפקת סדרה.
מאמצים נוספים משקיעה נטפליקס בהתרחבות בהודו, דרך שוק הסלולר. בשבוע שעבר דווח כי היא מציעה באופן בלעדי ל־400 מיליון בעלי הסמארטפונים בתת היבשת מנוי בעלות חודשית של 2.88 דולר (199 רופי). זהו התעריף הזול ביותר המוצע היום בהודו עבור תוכן בסטרימינג ונמוך בשליש מהמנוי הזול ביותר בארה"ב.
במקביל, נטפליקס הזמינה בחודשים האחרונים עשרות סרטים וסדרות טלוויזיה בהפקה הודית במסגרת מאמציה להגדיל נוכחות במדינת הענק, שבה מספר משתמשי הסמארטפון גדול מאשר כלל אוכלוסיית ארה"ב. "אנחנו רוצים להרחיב את הקהל של נטפליקס ולהפוך את השירות לזמין יותר, ואנחנו מודעים לחשיבות של הסמארטפונים בחברה ההודית", הסביר אג'אי ארורה, האחראי על פיתוח מוצרים בחברה.