$
תעשייה ופיננסים

נוסעת התפרעה ואילצה את הטייס לחזור: נתבעת לשלם את הוצאות הטיסה

קלואי היינז בת 25 השתוללה במהלך טיסה של חברת Jet2 מלונדון לטורקיה, איימה "לרצוח את כולם" וניסתה לפתוח את יציאת החירום. הטייס נאלץ לשוב על עקבותיו כשהוא מלווה במטוסים של חיל האוויר הבריטי .כעת מחייבת אותה החברה בהוצאות הטיסה - 105 אלף דולר

שירות כלכליסט 22:0118.07.19

חברת התעופה הבריטית ג'ט2 (Jet2) סילקה לצמיתות נוסעת שהתפרעה על אחת הטיסות, והטילה עליה קנס של 85 אלף פאונד (105 אלף דולר).

 

 

לדברי החברה, הנוסעת, קלואי היינז (25), הפגינה את כל סוגי ההתנהגות "האגרסיבית, הפוגענית והמסוכנת", כולל ניסיון לפתוח את דלתות המטוס במהלך הטיסה. ההפרעה היתה כל כך חמורה שהטיסה בחודש שעבר משדה התעופה סטנסטד בלונדון לדלמן בדרום מזרח טורקיה, הוסטה מהמסלול וזכתה לליווי של מטוסים צבאיים. לפי עדויות הנוסעים, היא ניסתה לפרוץ לתא הטייס וצעקה "אני ארצח את כולכם".   

 

לטענת Jet2, צוות הדיילים בעזרת נוסעים אחרים ריסנו את היינז בכוח, והשכיבו אותה על הרצפה במעבר. מכיוון שניסתה לפתוח את דלת יציאת החירום נדלקה התראת חטיפה והמטוס נאלץ לשוב על עקבותיו ולנחות בלונדון כשהוא מלווה כאמור בשני מטוסים של חיל האוויר הבריטי. מטוסי הקרב גרמו לבום על-קולי כשמיהרו לבוא לעזרת מטוס הנוסעים.

מטוס של Jet2 מטוס של Jet2

 

 

"היא הלכה במעבר ואז פתאום התחילה לרוץ לדלת היציאה. היא שמה את הידיים על הידית וניסתה לפתוח אותה", סיפרה ל"סאן" הבריטי הנוסעת איימי וארול. "למרבה המזל שני דיילים משכו אותה מהדלת. אז היא התחילה לתקוף אותם – הם היו גבר ואישה. אחד הנוסעים, גבר מגודל הגיע לעזור ודחף אותה על הריצפה, שני אנשים נוספים החזיקו כל אחד זרוע שלה. גבר נוסף ישב עליה ואחר החזיק את הרגל שלה, ואז היא התחילה לצרות 'תרדו ממני, אני ארצח את כולכם'".

 

נוסע נוסף סיפר שהיא הרביצה, בעטה וצרחה על הדיילים. "הם ניסו לעצור בעדה, אבל לא היה להם סיכוי", הסביר. "היא אולי קטנה במבנה אבל עם כוח של גבר גדול. בפעם היחידה שראיתי משהו כזה זה היה מישהו שבדיוק לקח אסיד. היה לה כוח על, כאילו היא אחוזת דיבוק".

 

לאחר הנחיתה נעצרה היינז על ידי משטרת אסקס והואשמה בשתי תקיפות ובסיכון המטוס. כאמור היא הורחקה לכל החיים משימוש בשירותי החברה, והוטל עליה קנס של יותר מ-85 אלף פאונד.

 

"ההתנהגות של היינז היתה אחת הדוגמאות החמורות ביותר להתפרעות מצד נוסע שחווינו אי פעם", אמר מנכ"ל Jet2 סטיב היפי. "עליה להתמודד עם תוצאות המעשים שלה, ואנחנו נוודא שתפצה אותנו על העלויות שספגנו כתוצאה מהסטת מסלול הטיסה, כפי שאנחנו עושים עם כל נוסע שמתפרע".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x