$
עולם

הדיחה את גוגל ואפל מהפסגה: אמזון היא המותג בעל השווי הגבוה בעולם

דירוג 100 המותגים השווים ביותר ל-2019 של BrandZ הכתיר את אמזון במקום ה-1 בזכות שווי של 315.5 מיליארד דולר, אחרי 12שנה בהן התחלק התואר בין גוגל לאפל; שוויה זינק ב-52% לעומת שנה שעברה; חברות נוספות בעשיריה הן פייסבוק, מקדונלד'ס וטנסנט

שירות כלכליסט 15:4811.06.19
אמזון עקפה את גוגל ואת אפל ובזכות שווי של 315.5 מיליארד דולר הוכתרה למותג בעל השווי הגבוה ביותר בעולם, כך על פי דירוג 100 המותגים השווים ביותר של 2019 של BrandZ, שערכה חברת המחקר קנטאר שבבעלות סוכנות WPP. השווי של אמזון זינק ב-52% לעומת שנה שעברה.

 

 

 

במקום השני מדורגת אפל עם שווי של 309.5 מיליארד דולר, וגוגל לא הרחק אחריה במקום השלישי עם שווי של 309 מיליארד דולר.

 

 

חבילות של אמזון. במקום ה-1 חבילות של אמזון. במקום ה-1 צילום: שאטרסטוק

 

 

אמזון נהנית לראשונה מהבכורה לאחר שב-12 השנים האחרונות התואר התחלק בין גוגל ואפל, כשבשנה שעברה אפל הוכרתה כמותג השווה ביותר.

 

לפי דוריס וונג, מעורכות הדירוג, הזינוק של אמזון נובע מכך שהיא מוכרת מגוון של שירותים. "הצמיחה הפנומנאלית בשווי המותג של אמזון של קרוב ל-108 מיליארד דולר בשנה האחרונה מדגימה את האופן שבו מותגים כיום פחות מתמקדים בקטגוריות אינדיבידואליות או באזורים מסויימים. הגבולות מטשטשים הודות לטכנולוגיה שמאפשרת למותגים כמו אמזון, גוגל ועליבאבא להציע מגוון של שירותים", אמרה בריאיון לאתר CNBC.

 

אמזון מרחיבה את ההשקעות שלה במגוון של חברות, על רקע האטה בעסקי הליבה שלה, ביניהן סטארט-אפ המכוניות האוטונומיות אורורה ויצרניות המשאיות החשמליות ריביאן (Rivian). במקביל, היא מרחיבה את אמזון איר - חטיבת התעופה שלה. בשנה שעברה היא שילמה 753 מיליון דולר עבור בית המרקחת המקוון פילפאק, ובחודש שעבר הובילה סבב גיוס הון של 575 מיליון דולר בחברת משלוחי המזון דליברו.

 

חברות טכנולוגיה נוטות לשלוט בדירוגים מסוג זה. מיקרוסופט דורגה במקום הראשון בפעם הראשונה שפורסם הדירוג ב-2006. בדירוג הנוכחי, עליבאבא עם שווי של 131.2 מיליארד דולר עקפה את טנסנט (130.9 מיליארד דולר) והפכה למותג הסיני עם השווי הגבוה ביותר. בסך הכל, יש 15 מותגים סיניים ברשימת 100 הגדולות, כולל יצרנית הסמארטפונים שיאומי עם שווי של 19.8 מיליארד דולר.

 

חברות טכנולוגיה, פיננסיים וקמעונאות מייצגות מעל שני שלישים מהשווי הכולל של 100 המותגים ברשימה. במקביל, סקטור היוקרה התגלה כסקטור עם שיעור הצמיחה המהיר ביותר.

 

בדירוג נכללים מותגים נסחרים או כאלה שחושפים את התוצאות הפיננסיות שלהם. הדירוג כולל גם מדדים לחישוב איכות המותגים המבוססים על ריאיונות עם מעל 3 מיליון צרכנים על אלפי מותגים, וכן ניתוח של הביצועים העסקיים והפיננסיים של כל חברה.

 

 

10 המותגים השווים בעולם:

 

10. חברת AT&T - שוויה 48.5 מיליארד דולר

 

תאגיד התקשורת AT&T - במקום ה-10 עם שווי מותג של 108.4 מיליארד דולר תאגיד התקשורת AT&T - במקום ה-10 עם שווי מותג של 108.4 מיליארד דולר צילום: בלומברג

 

 

9. מקדונלד'ס: שוויה 130.4 מיליארד דולר

 

 

מקדולנד'ס במקום ה-9. שווי המותג: 130.4 מיליארד דולר מקדולנד'ס במקום ה-9. שווי המותג: 130.4 מיליארד דולר צילום: בלומברג

 

 

8. טנסנט: 130.9 מיליארד דולר

 

 

טנסנט במקום ה-8. שווי המותג: 130.9 מיליארד דולר טנסנט במקום ה-8. שווי המותג: 130.9 מיליארד דולר צילום: The Business Times

 

 

7. עליבאבא: 131.2 מיליארד דולר

 

עליבאבא במקום ה-7. שווי המותג: 131.2 מיליארד דולר עליבאבא במקום ה-7. שווי המותג: 131.2 מיליארד דולר

 

 

6. פייסבוק: 159 מיליארד דולר

 

 

פייסבוק במקום ה-6. שווי המותג: 159 מיליארד דולר פייסבוק במקום ה-6. שווי המותג: 159 מיליארד דולר צילום: רויטרס

 

 

5. ויזה: 177.9 מיליארד דולר

 

 

ויזה במקום ה-5. שווי המותג: 177.9 מיליארד דולר ויזה במקום ה-5. שווי המותג: 177.9 מיליארד דולר צילום: גטי אימגס

 

 

4. מיקרוסופט: 251.2 מיליארד דולר

 

 

מיקרוסופט במקום ה-4. שווי המותג: 251.2 מיליארד דולר מיקרוסופט במקום ה-4. שווי המותג: 251.2 מיליארד דולר

 

 

3. גוגל: 309 מיליארד דולר

 

 

גוגל במקום ה-3. שווי המותג: 309 מיליארד דולר גוגל במקום ה-3. שווי המותג: 309 מיליארד דולר צילום: Pixabay

 

 

2. אפל: 309.5 מיליארד דולר

 

 

אפל במקום ה-2. שווי המותג: 309.5 מיליארד דולר אפל במקום ה-2. שווי המותג: 309.5 מיליארד דולר צילום: בלומברג

 

 

1. אמזון: 315.5 מיליארד דולר

 

 

אמזון במקום ה-1. שווי המותג: 315.5 מיליארד דולר אמזון במקום ה-1. שווי המותג: 315.5 מיליארד דולר צילום: Mike Segar

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x