הדיחה את גוגל ואפל מהפסגה: אמזון היא המותג בעל השווי הגבוה בעולם
דירוג 100 המותגים השווים ביותר ל-2019 של BrandZ הכתיר את אמזון במקום ה-1 בזכות שווי של 315.5 מיליארד דולר, אחרי 12שנה בהן התחלק התואר בין גוגל לאפל; שוויה זינק ב-52% לעומת שנה שעברה; חברות נוספות בעשיריה הן פייסבוק, מקדונלד'ס וטנסנט
- המותגים עם השווי הגבוה ביותר בעולם: אפל, גוגל ואמזון
- המותג השווה ביותר בעולם: אפל דחקה את גוגל מהמקום הראשון
- המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר: גוגל, אפל ומיקרוסופט
במקום השני מדורגת אפל עם שווי של 309.5 מיליארד דולר, וגוגל לא הרחק אחריה במקום השלישי עם שווי של 309 מיליארד דולר.
אמזון נהנית לראשונה מהבכורה לאחר שב-12 השנים האחרונות התואר התחלק בין גוגל ואפל, כשבשנה שעברה אפל הוכרתה כמותג השווה ביותר.
לפי דוריס וונג, מעורכות הדירוג, הזינוק של אמזון נובע מכך שהיא מוכרת מגוון של שירותים. "הצמיחה הפנומנאלית בשווי המותג של אמזון של קרוב ל-108 מיליארד דולר בשנה האחרונה מדגימה את האופן שבו מותגים כיום פחות מתמקדים בקטגוריות אינדיבידואליות או באזורים מסויימים. הגבולות מטשטשים הודות לטכנולוגיה שמאפשרת למותגים כמו אמזון, גוגל ועליבאבא להציע מגוון של שירותים", אמרה בריאיון לאתר CNBC.
אמזון מרחיבה את ההשקעות שלה במגוון של חברות, על רקע האטה בעסקי הליבה שלה, ביניהן סטארט-אפ המכוניות האוטונומיות אורורה ויצרניות המשאיות החשמליות ריביאן (Rivian). במקביל, היא מרחיבה את אמזון איר - חטיבת התעופה שלה. בשנה שעברה היא שילמה 753 מיליון דולר עבור בית המרקחת המקוון פילפאק, ובחודש שעבר הובילה סבב גיוס הון של 575 מיליון דולר בחברת משלוחי המזון דליברו.
חברות טכנולוגיה נוטות לשלוט בדירוגים מסוג זה. מיקרוסופט דורגה במקום הראשון בפעם הראשונה שפורסם הדירוג ב-2006. בדירוג הנוכחי, עליבאבא עם שווי של 131.2 מיליארד דולר עקפה את טנסנט (130.9 מיליארד דולר) והפכה למותג הסיני עם השווי הגבוה ביותר. בסך הכל, יש 15 מותגים סיניים ברשימת 100 הגדולות, כולל יצרנית הסמארטפונים שיאומי עם שווי של 19.8 מיליארד דולר.
חברות טכנולוגיה, פיננסיים וקמעונאות מייצגות מעל שני שלישים מהשווי הכולל של 100 המותגים ברשימה. במקביל, סקטור היוקרה התגלה כסקטור עם שיעור הצמיחה המהיר ביותר.
בדירוג נכללים מותגים נסחרים או כאלה שחושפים את התוצאות הפיננסיות שלהם. הדירוג כולל גם מדדים לחישוב איכות המותגים המבוססים על ריאיונות עם מעל 3 מיליון צרכנים על אלפי מותגים, וכן ניתוח של הביצועים העסקיים והפיננסיים של כל חברה.
10 המותגים השווים בעולם:
10. חברת AT&T - שוויה 48.5 מיליארד דולר
9. מקדונלד'ס: שוויה 130.4 מיליארד דולר
8. טנסנט: 130.9 מיליארד דולר
7. עליבאבא: 131.2 מיליארד דולר
6. פייסבוק: 159 מיליארד דולר
5. ויזה: 177.9 מיליארד דולר
4. מיקרוסופט: 251.2 מיליארד דולר
3. גוגל: 309 מיליארד דולר
2. אפל: 309.5 מיליארד דולר
1. אמזון: 315.5 מיליארד דולר