זה קורה: פארק מלחמת הכוכבים נפתח בדיסנילנד קליפורניה
בבניית הפארק החדש השקיעה דיסני מיליארד דולר ולנוכח הביקוש הצפוי תוגבל השהייה בו לארבע שעות. מה מתוכנן להמשך?
- נכדתו של וולט דיסני על שכרו של המנכ"ל: "מדובר בסכום מטורף"
- דיסני יוצאת למלחמה נגד נטפליקס: מחיר שירות הסטרימינג - 7 דולרים בחודש בלבד
- משרד המשפטים האמריקאי אישר את מיזוג דיסני-פוקס ב-71 מיליארד דולר
הפרויקט השאפתני מתפרס על פני שטח של 56.6 דונם, והוא התוספת הגדולה ביותר אי פעם לפארק השעשועים הפופולארי שנפתח ב-1955. החלק החדש יפתח רשמית לציבור ביום שישי הזה, ולקראת סוף אוגוסט ייפתח חלק דומה גם באולפני דיסני באורלנדו. "זה הדבר בגדול ביותר שקרה בדיסנילנד מאז נפתח", הצהיר היועץ דיוויד פרייס שאביו עזר לעצב את הפארק המקורי. דיסני השקיעה כמיליארד דולר בפרויקט.
התכניות להקמת פארק בהשראת מלחמת הכוכבים החלו לקרום עור וגידים לפני שבע שנים, אז הוביל מנכ"ל דיסני בוב איגר את העסקה לרכישת לוקאס פילם, האולפני שמאחורי סדרת הסרטים המצליחה שיצר ג'ורג' לוקאס. העסקה בשווי 4 מיליארד דולר יצרה דור חדש של סרטים, צעצועים, תכניות טלוויזיה וכעת גם פארק שעשועים, והיא עזרה לבסס את מעמדה של דיסני כחברת הבידור הגדולה בעולם.
תוספות מסוג זה בהשקעה גדולה לרוב מתרגמות לעלייה במבקרים. כך למשל, מספר המבקרים בקליפורניה אדוונצ'טר עלה ב-23% לאחר פתיחת מתקנים בהשראת סרטי האנימציה מכוניות, ואילו מספר המבקרים באנימל קינגדום באורלנדו זינק ל-12.5 מיליון בשנה, לאחר הוספת חלק המוקדש לאווטאר לפני שנתיים. באופן כללי, פארקי השעשועים הפכו בשנים האחרונות לאחד ממקורות ההכנסה הגדולים ביותר של החברה ולחטיבה השנייה הרווחית ביותר אחרי רשתות הטלוויזיה שבבעלותה. המחיר של כרטיס כניסה לדיסנילנד נע בין 104-149 דולר ביום, תלוי בעונה.
לנוכח הפופולאריות הגדולה של מלחמת הכוכבים, בחברה מתכוננים למספר שיא של מבקרים. לפיכך הרשויות באנהיים כבר הכפילו את מספר שוטרי התנועה שיכוונו את המכוניות והולכי הרגל שיגיעו למקום. דיסני אף השיקה לראשונה מערכת הזמנות מקוונת לחנייה, שכל החניות שהוצעו בה עד ה-23 ביוני נחטפו בתוך שעתיים בלבד. בנוסף, בדיסני מגבילים את זמני הביקור בפארק החדש לארבע שעות בלבד. כחלק מהשדרוגים המתוכננים בפארק החדש, בחברה יאפשרו למבקרים שממתינים בתור למתקנים לעזוב כדי ללכת לשירותים מבלי לאבד את המקום שלהם. בדיסני מנצלים את הפתיחה כדי להנחיל שינויים נוספים בפארקים, ביניהם ביטול איזורי העישון ואיסור על כניסה עם עגלות מעל לגודל מסויים.
לקראת הפתיחה החגיגית, ערכו בדיסני בשבוע שעבר אודישנים לאיוש התחפושות של חיילי הסער. המועמדים נדרשו להיות בגובה של בין 1.70-1.80 מטרים ומעל גיל 18 שסיימו תיכון.
הפארק החדש יכלול שני מתקנים עקריים. הראשון, מילניום פלקון: מרדף המבריחים (Millennium Falcon: Smugglers Run), הוא מתקן קלאסי של דיסני שיאפשר למבקרים להטיס את החללית שיוצאת למסע הברחה. המתקן השני, הוא Rise of the Resistance, ויכלול מספר שלבים כולל חלקי הליכה אינטראקטיביים שיחקו קרב נגד המסדר הראשון המרושע מסדרת הסרטים האחרונה.
פתיחת הפארק מקבילה גם להשקת אפליקצייה ייעודית שתאפשר למבקרים להשתתף בתחרויות כמו מציאת יצורים נחבאים ולהילחם בכוחות הרשע שרוצים להשתלט על הפארק. במקומות מסומנים ברחבי הפארק ניתן יהיה להפוך את המכשירים הניידים לכלי סינון או תרגום של שיחות מדומיינות בין הדמויות.
מלבד המתקנים, הפארק יכלול גם חנות מזכרות, שבה המבקרים יוכלו לעצב חרב אור משל עצמם בעלות של 200 דולר לחרב.
לראשונה דיסני מתכוונת גם למכור אלכוהול בפארק ב- Oga’s Cantina, שעוצב כך שייראה כמו מועדון הג'אז מהסרט הראשון בסדרה, שיצא לאקרנים ב-1977. בדיסני שכרו את המלחין ג'ון וויליאמס שייצור פסקול מקורי למסעדות שייפתחו במקום. במסעדות, המבקרים יוכלו להזמין מנות מיוחדות מהסרטים כמו חלב כחול, שהוא המשקה המועדף על לוק סקייווקר.
במקביל, בדיסני מתכוונים לפתוח בהמשך מלון בהשראת מלחמת הכוכבים. האתר יהיה בעיצוב של חללית, העובדים יהיו בתלבושות של דמויות מהסרטים ותינתן גם לאורחים אפשרות להתלבש בהתאם.