$
תעשייה ופיננסים

בעקבות האסון באתיופיה: גם אוסטרליה וסינגפור אסרה מקרקעות את בואינג 737

האיסור בסינגפור חל לא רק על דגמי 737 מקס 8 אלא גם על דגמי מקס 9, כך שהוא רחב יותר מהקרקוע של המטוסים עליו הכריזו עוד קודם לכן בסין ובאינדונזיה

שירות כלכליסט 11:2412.03.19
משבר האמון במטוסי 737 מקס של בואינג הולך ומתרחב, לאחר שתי התרסקויות בחמישה חודשים, האחרונה מתחילת השבוע של חברת אתיופיאן אייר שבה נהרגו 157 אנשים.

 

 

 

מקום התרסקותו של מטוס אתיופיאן איירלינס באתיופיה מקום התרסקותו של מטוס אתיופיאן איירלינס באתיופיה צילום: גטי

 

 

רגולטורים וחברות תעופה מסינגפור ועד אוסטרליה הכריזו כי בכוונתם לקרקע את המטוסים. בסינגפור, רשות התעופה האזרחית (CAAS) אסרה על כניסת המטוס לתחומה. פירוש הדבר כי הגרסה החדשה של המודל הנמכר ביותר של החברה אינו מורשה לפעול בשדה התעופה הבינלאומי השני העמוס ביותר באסיה.

 

מטוס בואינג 737 מקורקע בשדה התעופה בסינגפור מטוס בואינג 737 מקורקע בשדה התעופה בסינגפור צילום: איי אף פי

 

"במהלך ההשעייה נאסוף עוד מידע ונסדוק את הסיכונים הנלווים להמשך הפעילות של המטוסים הנכנסים ויוצאים מסינגפור", נמסר מהרשות. האיסור בסינגפור חל לא רק על דגמי 737 מקס 8 אלא גם על דגמי מקס 9, כך שהוא רחב יותר מהקרקוע של המטוסים עליו הכריזו עוד קודם לכן בסין ובאינדונזיה.

 

ההחלטה הכניסה חברות תעופה כמו סינגפור איירליינס, סילק אייר וצ'יינה סאות'רן איירליינס למחלוקת מול יצרנית המטוסים האמריקאית, וכן מול הרגולטורים האמריקאים, שממשיכים לתמוך בחברה.

 

קווי הדמיון בין ההתרסקות השבוע באתיופיה וההתרסקות באוקטובר באינדונזיה, שבשתיהן היו מעורב מטוס 737 מקס של בואינג, הבהילו את הנוסעים ועוררו חשש שיש פגם בייצור המטוס. עם זאת, מנהל התעופה הפדראלי (FAA) בארה"ב קבע כי המטוס בטוח לטיסות.

 

בין החברות שהעדיפו בכל זאת לקרקע את המטוסים נמנות גם חברת הלואו קוסט הברזילאית גול ואירומקסיקו המקסיקנית. במקביל, בבואינג ממהרים להוציא עדכונים לתוכנות של המטוס כדי למנוע התרסקויות נוספות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x