ניסאן לוחצת על הבלם בסין: תקטין את ייצור כלי הרכב
יצרנית הרכב תקטין את הייצור ב-30 אלף יחידות עד פברואר; החברה מצטרפת בכך לפורד וליונדאי, שכבר הודיעו על צמצום הייצור בסין, על רקע ההאטה בצמיחה ומלחמת הסחר עם ארה"ב
- יו"ר ניסאן המודח נעצר שוב - יממה לאחר ששוחרר
- ניסאן מודה: נפלו שגיאות בנתוני זיהום וצריכת דלק
- ניסאן ליף קיבלה ציון מרבי במבחני ריסוק אירופיים חדשים ומחמירים
ניסאן מצטרפת בכך לפורד וליונדאי, שכבר הודיעו על צמצום הייצור בסין, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית ומלחמת הסחר עם ארה"ב, שהובילו לצניחה במכירות המכוניות בחודשים האחרונים.
על פי המקורב, בניסאן מתכננים לצמצם את הייצור בסין ב-30 אלף יחידות לאורך תקופה של שלושה חודשים בין דצמבר ופברואר לעומת התכנון המקורי.
באופן כללי, יצרניות הרכב קובעות מראש כמה מכוניות כל מפעל ייצר, אך המספרים הללו ניתנים לשינוי עקב ירידות בביקוש, בעיות בשרשרת האספקה וגורמים אחרים. לא ידוע מה כמות המכוניות המקורית שניסאן תכננה לייצר בסין בתקופה המדוברת. בתקופה המקבילה בשנה שעברה, הייצור של ניסאן בסין עמד על 400 אלף מכוניות. שלושת החודשים הללו כוללים גם את החודשיים הראשונים של השנה, אז לרוב נרשמת האטה במכירות לקראת חגיגות השנה החדשה בסין.
סין נחשבת לשוק השני בגודלו של ניסאן, ומייצגת קרוב לרבע ממכירות המכוניות השנתיות של החברה. בשנה שעברה החברה מכרה בסין 1.5 מיליון מכוניות, ומוקדם יותר השנה הציבה יעד מכירות של 2.6 מיליון יחידות עד 2022.
עם זאת, ההערכות הן כי השנה תדווח סין על ירידה במכירות הרכב, לראשונה מאז 1990. עבור 11 החודשים הראשונים של השנה דיווחה ניסאן על עלייה של 3% במכירות, לעומת זינוק של 12% שרשמה בשנה שעברה.
ההאטה הזו באחד השווקים הגדולים שלה, מגיעה בעוד ניסאן מתמודד עם שערוריה שבה מעורב המנכ"ל שלה לשעבר, קרלוס גוהן שעצור ביפן כבר חודש לאחר שהואשם בעברות פיננסיות.