שיא במכירות יום הרווקים: 30.8 מיליארד דולר ב-24 שעות
מדובר בגידול של 22% לעומת המכירות שרשמה עליבאבא אשתקד. לשם השוואה, המכירות של בלאק פריידיי וסייבר מנדיי ביחד הכניסו פחות ממחצית מהסכום - 14.5 מיליארד דולר
יום הרווקים: ענקית המסחר האלקטרוני הסינית, עליבאבא, שברה שיא חדש עם מכירות של 30.8 מיליארד דולר לאחר 24 שעות. מדובר בגידול של 22% לעומת המכירות אשתקד, אז הסתכמו המכירות ב-25.3 מיליארד דולר.
כבר בשעה הראשונה של יום הרווקים השנתי נרשמה הכנסה של 69 מיליארד יואן (9.93 מיליארד דולר), עלייה של כ-21% לעומת הכנסה של 57 מיליארד יואן (8.2 מיליארד דולר) בשעה הראשונה של היום החגיגי בשנה שעברה.
- הקניות ביום הרווקים הפכו השנה למשימה סינית לאומית
- עליבאבא: נשבר שיא הקניות בדקות הראשונות של יום הרווקים הסיני
- ג'ק מא: "מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין היא הדבר הטיפשי ביותר בעולם"
יום הרווקים הוא יום המכירות המקוונות הגדול בעולם: המכירות של בלאק פריידיי לפני שנה הסתכמו ב-7.9 מיליארד דולר וסייבר מנדיי ב-6.6 מיליארד דולר (14.5 מיליארד דולר ביחד). יום הרווקים של עליבאבא מכניס יותר מפי 2 משתי המכירות האמריקאיות גם יחד.
מספר גדול באופן לא פרופורציונלי נרשם בדרך כלל בדקות הראשונות של טירוף הקניות בן 24 השעות, בהן מבוצעות כל עסקאות הרכישה שנמצאו בהמתנה.
עליבאבא פתחה את האירוע הגלובלי באירוע גאלה משלה, שהשנה כיכבו בו הזמרת האמריקאית מאריה קארי, חקיינית יפנית של ביונסה, והופעה של סירק דה-סוליי שהותאמה לתמה של קניית נעליים. האירוע השנה היה כנראה האחרון שבו ג'ק מא, מייסד עליבאבא ויושב הראש שלה, עומד בראשה, כך הודיעה החברה בספטמבר.
בעוד העלייה במכירות הינה יציבה, מניותיה של עליבאבא ירדו ב-16% עד כה השנה על רקע מתחי הסחר המבעבעים בין סין וארה"ב. מוקדם יותר החודש תיקנה עליבאבא את תחזית ההכנסות השנתית שלה, מה שעורר חששות כבדים בקרב משקיעים, וזאת לאור השפעה הצפויה לדבריה על מכירות של מוצרים יקרים יחסית. בכוונת החברה לפצות על כך באמצעות הכנסות נמוכות יותר מפלטפורמות המכירה השונות שלה בתקופה הקרובה על מנת לשמור אצלה מותגים ולקוחות חדשים, כך היא הודיעה.