חלם להיות מובטל בג'ינס והפך לאיש העשיר ביפן
אביו של מייסד יוניקלו הכריח אותו לעבוד, והוא החל כמוכר של כלי מטבח ובגדי גברים. לאחר מכן הצטרף לעסק המשפחתי של רשת בגדים שהיא היום הגדולה באסיה. ב-1984 פתח את הסניף הראשון של יוניקלו
ינאי, בוגר לימודי כלכלה ומדעי המדינה, מכר בג'וסקו כלי מטבח והיה אחראי גם על חידוש המלאים במחלקת בגדי הגברים. "מנהל הקומה התלונן בפני כל הזמן על כך שהגעתי לעבודה בג'ינס בלי עניבה, ולא אהבתי את זה", סיפר. כעבור כמה חודשים הוא התפטר מג'וסקו והצטרף לעסק המשפחתי, רשת בגדי הגברים אוגורי שוז'י. מאז 2002 ינאי מכהן כיו"ר החברה, שאת שמה שינה לפאסט ריטיילינג — כיום, קמעונאית הבגדים הגדולה באסיה.
- יוניקלו תתרחב באסיה, אבל תישאר מחוץ לקניונים
- סין מחיה את הכפרים כדי להגדיל את מעמד הביניים
- רשמית: ההסכם של רוג'ר פדרר עם נייקי הסתיים - חתם על חוזה עם יוניקלו
"לא היה לי לאן ללכת, אז אבי ביקש ממני לעזור לו. העסק של אבי מכר חליפות ועניבות ומשום כך לא רציתי להצטרף מלכתחילה, אבל למרבה האירוניה גיליתי שזה ממש מהנה", סיפר לאתר ANCX.PH.
כיום, ינאי הוא האיש העשיר ביפן עם שווי מוערך של 26.2 מיליארד דולר, על פי דירוג העושר של בלומברג. את הסניף הראשון של יוניקלו, שנקרא אז יוניק קלות'ינג וורהאוס, פתח ינאי בהירושימה ב־1984, השנה שבה מונה לנשיא אוגורי שוז'י. "באותה עת האמנתי שגיליתי מכרה זהב. חשבתי שנוכל להצליח מאוד בניהול חנויות יוניקלו ביפן". הוא צדק. העסק צמח במהירות ובתוך ארבע שנים נפתחו יותר מ־300 סניפים ברחבי המדינה.
כיום, השאיפה של יוניקלו היא לעקוף את שתי קמעונאיות האופנה הגדולות בעולם, זארה (שבבעלות אינדיטקס) ו־H&M, באמצעות התמקדות מחודשת בשוק האסייתי.