ארה"ב: חברות התעופה יחויבו לקבוע מידות מינימום למושבים - ולרווח לרגליים
כך לפי הצעה שבה ידון השבוע הקונגרס, ואשר נועדה לאשרר את החוק שלפיו פועל ומתוקצב מנהל התעופה הפדרלי; עם זאת מההצעה הושמט הסעיף המגביל את גובה האגרות שחברות התעופה יכולות לגבות
מנהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) ייאלץ לקבוע מידות מינימום למושבים במטוסים, כולל לרווח לרגליים - כך לפי הצעה שבה ידון השבוע הקונגרס, ואשר נועדה לאשרר את החוק שלפיו פועל ומתוקצב ה-FAA.
- תקלה מופלאה: איך מנצלים טעויות של חברות תעופה כדי לטוס בזול?
- שוק התעופה הסיני יעקוף את האמריקאי, הודו הבאה בתור
- עוד קצת חיסכון: חברות התעופה מעלימות את המסכים האישיים מהמטוסים
עוד עולה מההצעה כי חברות התעופה לא יוכלו להוריד נוסעים מטיסה, לאחר שעברו את שער העלייה למטוס.
עם זאת מנוסח החוק הושמט סעיף שאמור היה להגביל את האגרות שחברות התעופה גובות על מטענים ועל שינויים שנוסעים מבצעים במועד הטיסה שלהם.
בשנים האחרונות החריפה התחרות בענף התעופה, דבר שהוביל את החברות לצמצם את הרווח בין המושבים כדי להגדיל את מספר הנוסעים בכל טיסה.
בנוסף עלו לכותרות כמה מקרים שבהם נוסעים הורדו ממטוסים בגלל אוברבוקינג. אחד המקרים האלה היה ב-2017, כאשר דיוויד דאו בן ה-69, נגרר בכוח ממטוס של יונייטד איירליינס - אירוע שגרר ביקורת ציבורית עזה על החברה.
חברות התעופה האמריקאיות התנגדו בתוקף להגבלת האגרות המוטלות על מטענים ועל שינויים במועד הטיסה; הכנסותיהן מאגרות אלה עלו מ-5.7 מיליארד דולר ב-2010, ל-7.5 מיליארד דולר ב-2017.
בעקבות כך, הצעת החוק אינה כוללת המלצה של ועדה בסנאט מ-2017, שקראה לקביעת תקנות שיגבילו את האגרות.
הקונגרס חייב להאריך את הצעת החוק עד 30 בספטמבר. אם לא תושג הסכמה בנושא - יהיה צורך לאשר חוק שיאפשר ל-FAA לפעול באופן זמני, כפי שנעשה ב-2016.
ההצעה גם מחייבת את חברות התעופה להחזיר כסף לנוסעים שלא קיבלו שירותים ששילמו עבורם; וכן אוסרת על ביצוע שיחות סלולר ושימוש בסיגריות אלקטרוניות.