פפר זה כן בנק - בסניף HSBC החדש בניו יורק
הבנק הגדול באירופה פותח סניף חדש בשדרה החמישית בניו יורק עם חבר צוות רובוט בשם פפר - אותו מייצרת עבורה סופטבנק רובוטיקה. הרובוט צפוי לתת בשלב זה שירות ראשוני ללקוחות. ראש החטיבה הצרכנית של HSBC בארה"ב: "זה לא גימיק, פפר יחזק את החיבור של הלקוחות לבנק"
בתקופה של סגירת סניפים לטובת הדיגיטל, HSBC מחליט לפתוח סניף חדש וגדול בניו יורק, על מנת למשוך לקוחות חדשים - אבל תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, יש שיאמרו עתידנית משהו: הבנק הבריטי (הגדול באירופה) ישלב פקיד רובוטי באנשי הצוות, בהנחה שהאטרקציה דווקא תתרום לפופולאריות של הסניף.
- רובוטיקה וניהול סקרים: חצי הגמר בתחרות הסטארט-אפים של JVP
- צפו: רובוט שובר את שיא העולם בפתירת קובייה הונגרית
- השיעור של שבדיה: כך מכינים את שוק העבודה לעליית הרובוטים
HSBC הודיע השבוע על אסטרטגיה חדשה, שתכלול פתיחת סניף בשדרה החמישית בניו יורק, כשאחד מחברי הצוות יהיה רובוט המכונה פפר (Pepper), אותו מייצרת עבור הבנק חברת סופטבנק רובוטיקס (SoftBank Robotics). פפר יהיה זה שיקבל את פני הלקוחות הנכנסים לסניף ויציע להם עזרה בהפניה לבנקאי המתאים.
פפר הוא רובוט בגובה של 1.2 מטר (שגרסה שלו שירתה במשך זמן קצר ברשת פיצה האט), ולדברי ראש החטיבה הצרכנית של HSBC בצפון אמריקה פבלו סנצ'ז (Pablo Sanchez), הוא צפוי "לחזק את החיבור" של הלקוחות לבנק. "לא מדובר רק בגימיק עבורנו", אמר סנצ'ז, שהוסיף כי המטרה היא למשוך לקוחות לסניף וליצור עבורם חוויית שירות מיוחדת שתלווה אותם גם בהמשך.
המעבר לדיגיטל גרם לסגירה של אלפי סניפים בארה"ב בשנים האחרונות, בדומה למקומות אחרים בעולם וגם בישראל כמובן. לפי הנתון האחרון שפורסם ביוני 2017, ב-12 החודשים שקדמו לפרסום נסגרו מעל 1,700 סניפי בנק בארה"ב.
פפר יוכל לסייע ללקוחות בשורה של משימות, ובכלל זה קבלת כרטיסי אשראי חדשים ומתן הסבר על דרכים לביצוע הפקדות חדשות - הבנק צופה שהרובוט יוביל לקיצור זמן ההמתנה של הלקוחות בסניף. ב-HSBC ציינו כי אם הלקוחות יביעו שביעות רצון מפפר, הרובוט ישולב גם בסניפים אחרים של הבנק.
"כמובן שלקוחות רבים יעדיפו לבצע את הפעולות הפשוטות באונליין, אבל עבור נושאים רגישים יותר, כמו העברת כספים לחו"ל או לקיחת משכנתא, אנשים ימשיכו להעדיף ביקור בבנק ופגישה אישית עם בנקאי", אמר עוד סנצ'ז. אחד ממנהליה הבכירים של סופטבנק רובוטיקס, אומר עבדלוואחד (Omar Abdelwahed), אמר כי ההצלחה של פפר תלויה בעיקר בלקוחות - "הם צריכים להרגיש נוח עם פפר".
אחת הבעיות היא החשש האפשרי מפגיעה בפרטיות, שכן לרובוט תהיה יכולת לזהות פנים ולזכור את שמו של הלקוח ואת קולו, מה עוד שהוא מקליט את כל פעולותיו בהתנהלות מול הלקוח. מסיבה זו, בשלב זה פפר ישמש בעיקר לצורך המפגש הראשוני עם הלקוח והפנייה לשירותים הנדרשים.