פולקסווגן נכנסת לרואנדה עם שירות שיתוף מכוניות
המיזם של ענקית הרכב כולל גם מפעל ומרכז שירות. התוכנית: לייצר שוק מקומי למכוניות חדשות שיחליפו בהדרגה את המיובאות המשומשות
ענקית כלי הרכב פולקסווגן השיקה היום באזור הכלכלי קיגאלי שברואנדה מיזם שצפוי להקל את קשיי הניידות עבור תושבי המדינה - על כך מדווח "האקונומיסט".
- מנכ"ל אאודי נעצר בגרמניה בקשר לשערוריית הדיזל
- דיזלגייט ללא תחתית: פולקסווגן תשלם קנס של מיליארד יורו בגרמניה
- פולקסווגן מקימה מרכז חדשנות בת"א - ומתחם ניסויי טכנולוגיות רכב
מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה במדינה האפריקאית, והיא כוללת מלבד מפעל ומרכז שירות, אפליקציה לשיתוף מכוניות. פולקסווגן מקווה שתושבי רואנדה, שרובם אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש מכונית חדשה, יהיו מוכנים לשלם עבורן במסגרת שירות שיתוף.
פולקסווגן, שהשקיעה במיזם 20 מיליון דולר, מקווה שבעתיד תייצר הפלטפורמה השיתופית שוק למכוניות חדשות, שאותן היא תרכיב במפעל המקומי.
התפוקה השנתית המקסימלית של המפעל ברואנדה תעמוד על 5,000 מכוניות. השנה, פולקסווגן מתעתדת לייצר שם את דגמי האצ'באק פולו ופסאט. מנכ"לית פולקסווגן רואנדה היא מהנדסת ילידת המקום, מיכאלה רוגוויזנגוגה.
המיזם עשוי להתרחב גם למדינות אחרות באפריקה, שם תעשיית המכוניות מתחילה לצבור תאוצה. פולקסווגן כבר החלה להפעיל מחדש פסי יצור בקניה ובניגריה, וחברות אחרות, כולל פיז'ו, ניסאן וטויוטה, פתחו גם הן מפעלים חדשים ביבשת.
מדובר בשוק קשה מאוד לחדירה, שכן בכמה ממדינות היבשת רכבי יד שנייה מהווים 80% מהשוק. ברואנדה, פולקסווגן מקווה כי המכוניות שתייצר במדינה יחליפו בהדרגה את המיובאות.