$
כלכלה ומדיניות

זריקת עידוד ליצרניות הרכב: סין מפחיתה את מסי הייבוא על מכוניות

סין מתכוונת להוריד את מיסי היבוא על מכוניות מיובאות מ-25% ל-15%. הדבר נותן דחיפה ליצרניות אמריקאיות, אך גם אירופאיות ואסייתיות, עם חלוף האיום המיידי במלחמת סחר

שירות כלכליסט 11:5822.05.18

סין מתכוונת להוריד את מסי היבוא על מכוניות מיובאות מ-25% ל-15%, מה שנותן דחיפה ליצרניות רכב כמו ב.מ.וו. ופורד עם חלוף האיום המיידי במלחמת סחר בין ארה"ב לסין.

 

 

 

הקבינט הסיני החליט להפחית את המיסוי בן 25% שעומד על כנו כבר יותר מעשור. ההחלטה מגיעה לאחר הפסקת האש שהוכרזה בין ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וממשלת סין, בניסיון לפרוק את המתחים בין המדינות ולהימנע ממלחמת סחר כוללת. בעוד הפחתת המס יכולה להיחשב ככניעה לרצונו של טראמפ וכהטבה עם יצרניות רכב אמריקאיות כמו טסלה ופורד, המהלך מיטיב גם עם יצרניות רכב אירופאיות ואסייתיות, החל מדיימלר AG ועד טויוטה.

 

בעקבות הידיעה, קפצו מניותיהן של חברת טאטא שבבעלותה יגואר ולאנד-רובר בבורסה של מומבאי ב-4.7%, בעוד מניות ב.מ.וו. עלו ב-1.5% בבורסה של פרנקפורט. מניות דיימלר עלו בכמעט 1.3%. במקביל, מניותיהן של יצרניות הרכב הסיניות BAIC Motor, BYD, ו-Guangzhou Automobile Group לא איבדו מערכן, כיוון שהורדת המיסים לא הייתה דרסטית כפי שהייתה יכולה להיות.

 

מפעל של פורד מפעל של פורד צילום: בלומברג

 

יצרנית מכוניות היוקרה אאודי, שהיא חלק מפולקסואגן, מפעילה קו ייצור בסין מאז 1996, וקאדילק של ג'נרל מוטורס, שהדיחה לאחרונה את לקסוס למקום החמישי בדירוג מכוניות היוקרה, פתחה גם היא מפעל בשנגחאי ב-2016.

 

הורדת המסים מהווה דחיפה גם עבור טסלה, אשר נמצאת במגעים עם הממשלה מקומית של שנגחאי מאז שנה שעברה בעניין פתיחת קו ייצור במדינה. הודעתה של בייג'ין מהחודש שעבר שבכוונתה לאפשר ליצרניות זרות של מכוניות אנרגיה מתחדשת להחזיק בבעלות על מפעלי מכוניות בסין החל מהשנה הנוכחית, הסירה את המכשול העיקרי בפניו של בעלי טסלה אלון מאסק לעשות זאת.

 

סין הודיעה ב-18 במאי שהיא תפסיק את חקירתה סביב יבוא דורה מארה"ב במחירי היצף, מטעמי "חוסר עניין לציבור". המהלך הזה, לצד צעדים נוספים מהזמן האחרון - כולל בחינה מחודשת של הצעתה של חברת קוואלקום לרכישת חברת המוליכים למחצה NXP - מאותתים על עמדה מפויסת מצד הסינים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x