$
כלכלה ומדיניות

רוצים דלפק צ'ק אין? כל טרמינל 1 בהית'רו עומד למכירה פומבית

הטרמינל המיושן עומד לעבור הריסה, ועתה תכולתו המלאה עומדת למכירה - כולל שלטים, מסועי מזוודות, ציורי קיר וציוד ביטחוני; לפי ההערכות, המכירה שנחשבת לחסרת תקדים בהיקפה צפויה למשוך מתעניינים רבים

שירות כלכליסט 15:4321.04.18

מישהו מעוניין בכמה מסועים למזוודות, מדרגות נעות, ציורי קיר, דלפקי צ'ק אין, שעונים, כיסאות, סורקי דרכונים ושלטי "אין לי על מה להצהיר"?

 

 

 

אם התשובה היא "כן", אולי המכירה הפומבית של כלל התכולה של טרמינל 1 בשדה התעופה הית'רו בלונדון תעניין אתכם. לפי כתבה שהתפרסמה בניו יורק טיימס, התכולה עומד למכירה, ותעבור לידי המרבה במחיר החל מהיום (שבת).

מישהו רוצה מסוע? מישהו רוצה מסוע?

 

כשהמלכה אליזבת חנכה רשמית את טרמינל 1 ב-1969, הוא היה בין הגדולים והחדשניים באירופה. הטרמינל, שמכונה "אלומה של חדשנות בריטית" ע"י מארגני המכירה, חברת CA Global Partners, היה מסוגל להכיל 9 מיליון נוסעים בשנה. אך כעת הוא עומד בפני הריסה לאחר שנסגר לפעילות ב-2015. דניאל גריי מהחברה המארגנת אמר ל-BBC ש"המכירה שכוללת את מלוא התכולה והתשתית של טרמינל שלם היא חסרת תקדים".

 

הראשונה בסדרת המכירות הפומביות תתרחש בסוף השבוע הזה,ויוצעו בה חפצים מעוררי געגועים כמו משחקי וידאו ארקייד של סגה, ומעוררי קונוטציות טובות פחות - כמו השעונים שהורו לנוסעים בכמה תתאחר הטיסה שלהם. את ההצעות ניתן להגיש באתר זה.

 

זוכרים את הימים היפים, עם נגיעות של וינטג'

 

"במכירה הראשונה שתתמקד יותר במזכרות, המעוניינים יהיו קרוב לודאי חובבי התחום – וכן אנשים שעבדו בטרמינל בימיו היפים", אומרת ג'וליה מקוויסטן, מנהלת Lucas Field Media שמייצגת את החברה המארגנת. 

 

חפצים יותר כבדים ופונקציונליים יימכרו במכירות מאוחרות יותר, וביניהם 110 דלפקי צ'ק אין עם מאזניים וחגורות הסעה למזוודות, 11 מסועי מטען, 15 מערכי מדרגות נעות, שערים, רציפים וגשרי אוויר בשלמותם.

 

 

 

ציוד ביטחוני כמו סורקי גוף ושערי דרכונים אוטומטיים יוצעו למכירה במכירות פרטיות אחרי שתתבצע בדיקה ביטחונית של הקונים.

 

לדברי מקוויסטן, "כמה מהחפצים הגדולים יותר שבמכירות הבאות אולי יעניינו שדות תעופה אחרים. אנחנו חושבים גם שבארים ומועדונים אולי יהיו מעוניינים בהם, אם הם רוצים נגיעה של וינטג'".

  

רוב החפצים יוצרו אחרי שנות ה-60, למעט כמה יוצאים מן הכלל, כמו ציורי קיר שהוזמנו במיוחד עבור שדה התעופה ונוצרו ע"י שטפן קנאפ, אמן ממוצא פולני שחי ועבד בבריטניה.

 

החפצים המבוקשים ביותר כבר עתה הם השעונים ושלטי טיסות יוצאות, אשר משכו 141 הצעות רכישה נכון לאתמול בצהריים. לעומת זאת, רק מעטים הביעו עניין בחפצים כמו דרגש שנועד לבדיקה בטחונית - עליו התקבלו רק שלוש הצעות.

 

 

 

אם לשפוט על סמך מכירות עבר שקשורות לעולם התעופה המסחרית, המכירה הפומבית עומדת להיות הצלחה גדולה. אחרי קריסתה של אייר-ברלין - חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה - מכירת נכסיה משכה הצעות רכישה מ-45 מדינות. לבבות השוקולד שהחברה חילקה לנוסעים בטיסות נמכרו תמורת 435 דולר עבור קופסה של מאה יחידות.

 

 

 

בכל הנוגע לטרמינל 1, הוא לא התיישן בכבוד. בזמן שנסגר הוא טיפל ב-17 טיסות ו-1,700 נוסעים ביום בלבד, ועיצוב הפנים המבהיק והמואר שלו התעמעם עם השנים. עבור הנוסעים, בשנותיו האחרונות הוא הפך לנקודה לא רצויה במסעם, ממנה קיוו להמשיך כמה שיותר מהר. גורלו של המבנה, שעומד באמצע אחד משדות התעופה העמוסים בעולם, נחתם הרבה לפני המכירה הפומבית. כעת הוא עומד לעבור הריסה ובמקומו יורחב ויפותח טרמינל 2. האחרון נסגר לציבור ב-2009 ונהרס ב-2010, ומחליפו נפתח לשימוש ב-2014.

 

מבט כללי על הית'רו מבט כללי על הית'רו צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x