$
כלכלה ומדיניות

כך מתכנן טראמפ להגן על יצרניות הרכב האמריקאיות

לפי דיווחים, הממשל בארה"ב מבקש להכפיף יצרני מכוניות זרים לתקני פליטת מזהמים מחמירים יותר; הנפגעות העיקריות עשויות להיות החברות האירופיות

שירות כלכליסט 15:1707.04.18

ממשל טראמפ מנסה למצוא דרך לחייב מכוניות מיובאות לעמוד בתקנים סביבתיים נוקשים יותר, על מנת להגן על יצרני מכוניות אמריקאיים, כך מסרו מקורבים לממשל.

 

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה כי הנשיא "יקדם שיטות מסחר חופשיות, הוגנות והדדיות שיעזרו לכלכלת ארה"ב לצמוח ולהמשיך להחזיר מקומות עבודה וייצור לארה"ב".

 

שני בכירים בתעשיית הרכב האמריקאית אמרו כי הם מעריכים שהרעיון עלה בשיחות שנערכו בבית הלבן בשבוע שעבר ע"י שר המסחר ווילבור רוס, אך הוסיפו שתעשיית הרכב כלל לא מבקשת את השינויים או תומכת בהם.

 

מפעל פורד בארה"ב מפעל פורד בארה"ב צילום: בלומברג

 

יצרני רכב אמריקאיים מבקשים מזה זמן רב הסרת חסמים שאינם מכסים ביפן, דרום קוריאה ושווקים אחרים, שלטענתם מקשים במתכוון על יצוא מארה"ב. כמו כן הם מודאגים שחסמים אמריקאיים חדשים שאינם מכסים, יפרו את תקנות ארגון הסחר העולמי.

 

ה"וול סטריט ג'ורנל", שפרסם את הדברים לראשונה בסוף השבוע, ציטט כמה בכירים בתעשייה ובממשל שאמרו כי הנשיא ביקש מכמה סוכנויות ממשלתיות להתקין תוכניות לשימוש בחוקים הקיימים, כדי להכפיף יצרני מכוניות זרים לתקני פליטת מזהמים מחמירים יותר. נראה שלחסמים מסוג זה יכולה להיות השפעה גדולה יותר באופן יחסי על יצרני מכוניות אירופאים, שמיצרים את רוב המכוניות שלהם במפעלים מחוץ לארה"ב. יצרני רכב יפניים וקוריאניים ייצרו 70% מכלי הרכב שמכרו בארה"ב בשנה שעברה במפעלים בצפון אמריקה, בעוד אצל היצרנים האירופים היחס הזה עומד על 30%.

 

יצרני רכב זרים מפעילים 17 מפעלי הרכבה בארה"ב, ש-12 מהם נמצאים בבעלות יצרנים אסייתיים. כל המפעלים האלה הם למעשה חסרי איגוד, ורובם נמצאים במדינות הדרום.

 

רכבים מיובאים היוו כ-21% מכלל 17.2 מיליון הרכבים שנמכרו בשנה שעברה בארה"ב. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x