$
תעשייה ופיננסים

הרשתות הגרמניות כבשו את הבריטים עם הנחות של 15%

אלדי ולידל מחזיקות בנתח של 12% משוק המזון הבריטי ויפתחו עוד כ־1,000 סניפים עד 2020. בינתיים, הכנסות המתחרות הבריטיות נמצאות במגמת ירידה. האיום היחיד על המשך הצמיחה הגרמנית: האטיות של הרשתות בכניסה למסחר המקוון

שירות כלכליסט 23:2626.03.18

למעלה מ־20 שנה אחרי שנכנסו לבריטניה, רשתות המזון הגרמניות המוזלות אלדי ולידל מגדילות את נתח השוק שלהן בממלכה, זאת על חשבון המתחרות הבריטיות.

בחישוב כולל יפתחו השתיים כ־1,000 סניפים חדשים בארבע השנים הקרובות - על כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. שווי נתח השוק של אלדי ולידל בבריטניה עומד על 200 מיליארד ליש"ט וביחד הן מחזיקות ב־12.1% משוק קמעונאיות המזון בממלכה. על פי התחזית יגדל הנתח הזה ל־15% עד 2020.

 

 

 

התבססות הגרמניות מגיעה לצד היחלשות השחקניות המקומיות הגדולות. טסקו, אסדה, מוריסונס וסיינסבורי'ס מקצצות עובדים ומפנות את המשאבים כדי להתחרות ברשתות המוזלות. הכנסותיהן של טסקו ומוריסונס אמנם עלו ב־2017, אבל הכנסותיה של סיינסבורי'ס נמצאות בירידה בשלוש השנים האחרונות, מגמה שצפויה להימשך גם השנה. גם אסדה שבבעלות וולמארט סיכמה שנתיים של נפילות בהכנסות.

 

כוח הקנייה הרב של הרשתות הגרמניות מאפשר להן למכור בהנחות משמעותיות ביחס למתחרות. אלדי דיווחה כי היא מוכרת את מוצריה בהנחות של 15% "בלי קשר לתנאי השוק". בזכות מודל הלואו־קוסט הן התברגו בעשירייה הפותחת של הרשתות הקמעונאיות העולמיות.

 

לידל תשקיע השנה 1.45 מיליארד ליש"ט בהתרחבות בעוד אלדי תשקיע מיליארד ליש"ט, במהלך שיוסיף 8,000 משרות. על פי בכיר באלדי, ההחלטה על פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי לא פגעה בתוכניותיה. עם זאת, איום משמעותי על המשך התחזקותן של שתי הרשתות הוא המסחר המקוון, שבו מובילות הקמעונאיות הבריטיות. החברות הגרמניות עדיין לא אימצו את המודל, אף כי על פי הערכות, התחזקותה של אמזון בזירת המזון עשויה לגרום לאלדי ולידל לקדם את המהלך.

 

אלדי מחזיקה ב־762 סניפים בבריטניה ועד 2022 יגדל מספרם ל־1,000. לידל תתרחב מ־710 סניפים לכ־1,500 סניפים, כאשר 70 מהם ייפתחו עוד השנה.

 

 

סניף של לידל בלונדון. השנה ייפתחו עוד 70 סניף של לידל בלונדון. השנה ייפתחו עוד 70 צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x