מהפכת קמעונאות עולמית: הפיתוי שמסתיר את המטרה
הרכישה של יצרנית מוצרי הבית החכם רינג מבליטה את החזון של אמזון לנהל את חוויית הקנייה על כל היבטיה. מהרגע שבו מחליט הלקוח לקנות מוצר מסוים ועד לשלב שבו השליח משאיר אותו בתוך הבית
בדומה לרכישות דומות, אמזון לא צפויה למזג את המוצרים של יצרנית מוצרי הבית החכם רינג לתוך המותגים הקיימים שלה, ולפי דיווח של The Verge היא תאפשר לחברה להמשיך ולפעול תחת המותג שלה, תוך שהיא שומרת על עצמאות מסוימת. אמזון צפויה, עם זאת, לשלב תכונות ויכולות מסוימות של מוצרי רינג במוצרים אחרים שלה.
- "הכרישים" ויתרו, בזוס לקח: אמזון קונה חברת פעמוני דלת חכמים במיליארד דולר
- לא רק שופינג: כשאמזון הופכת לכלי הלבנת הון
- דיווחים: אמזון תפתח עוד 6 חנויות ללא קופות בשנה הקרובה
רינג מתמחה במוצרים לניהול ושליטת הכניסה לבית. הפורטפוליו שלה כולל פעמוני כניסה חכמים המצוידים במצלמות, ומצלמות אבטחה לבית המצוידות בתאורה חזקה. מדובר במוצרים שחופפים בחלקם לליין של מוצרים חכמים שהשיקה אמזון בסתיו שעבר.
"רינג מחויבת למשימה של הפחתת הפשע בשכונות באמצעות אספקת כלי אבטחה ביתיים יעילים אך זולים שיוצרים השפעה חיובית על בתים, קהילות והעולם כולו", נמסר מרינג. "נוכל להשיג יותר באמצעות שיתוף פעולה עם חברה חדשנית וממוקדת לקוחות כמו אמזון". מאמזון נמסר: "אנחנו נרגשים לעבוד עם צוותים מוכשרים ולעזור להם במשימתם לשמור על בתים בטוחים ומאובטחים".
הרכישה היא חלק ממהלך אסטרטגי של אמזון להפוך לגורם דומיננטי בתחום הבית החכם, שהחל עם ההשקה המוצלחת של הרמקול החכם אקו. בדצמבר שעבר, כחלק ממהלך זה, רכשה אמזון את בלינק, שפיתחה מצלמה חכמה שפועלת על צמד סוללות AA פשוטות.
אקו-סיסטם מקיף
הרכישה מבליטה את החזון הלא מוצהר של אמזון, לא רק להיות החנות המקוונת שבה אפשר לרכוש הכל, אלא להיות גם מעין פלטפורמת־על שמנהלת את חוויית הקנייה על כל היבטיה וליצור אקו־סיסטם מקיף. זה יכיל את הצרכן עוד מלפני שהחליט לרכוש מוצר מסוים ועד הרבה אחרי שקיבל אותו והתחיל להשתמש בו.
בצד האספקה כולל המהלך בניית מרכזי שילוח ענקיים, הקמת מערך שילוח של אמזון ופיתוח פתרונות שונים לייעול משלוח המוצר. באופן מיוחד מעוניינת אמזון לטפל בבעיית המייל האחרון - החלק הסופי של משלוח המוצר שהוא גם היקר והמורכב יותר (שימוש ברחפנים אוטונומיים, מהלך שאמזון מקדמת כבר כמה שנים, הוא אחד הפתרונות הבולטים שלה).
בצד הלקוח מפעילה החברה כמה מהלכים על מנת להרחיב את אמצעי ודרכי הרכישה. אקו ואלקסה הם המוכרים שבהם. פיתוח אחר הם כפתורי Dash, חומרה ייעודית שבלחיצת כפתור מאפשרת להזמין מוצר ספציפי (ועוד הצליחה לגרום לאנשים לשלם חמישה דולר על כל כפתור כזה. כן, חמישה דולר תמורת הזכות לקנות משהו בלחיצת כפתור. גאוני).
הרכישה של רינג, שמצטרפת לרכישות קודמות דוגמת בלינק, ולמוצרים של אמזון עצמה כמו המנעול החכם Amazon Key, היא חלק מהפלטפורמה הזו. המטרה המוצהרת היא אמנם לספק אבטחה ביתית טובה יותר ונגישה יותר, אבל מדובר רק בפיתוי שמסתיר את המטרה האמיתית - לשמש בסיס לשירותים שיאפשרו לחברה לספק שירות מעמיק יותר. במקרה זה, מצלמה חכמה בשילוב של מנעול חכם יכולים לשמש את אמזון על מנת לאפשר לשליחיה להשאיר חבילה בתוך הבית במקום על המפתן.
השליח יסדר במקרר
בעתיד, תוכל החברה להשתמש בכך על מנת להציע שירותי ערך מוסף מתקדמים, למשל שירות משלוחי מזון פרימיום במסגרתו השליח לא רק מביא את המשלוח עד הבית, אלא גם מסדר את מוצרי המזון במקרר, במקפיא ובארון. ולמה צריך ללחוץ על כפתור מיוחד להזמנת מוצר שאזל, כשאפשר להשתמש במצלמה חכמה שמותקנת במיקום אסטרטגי לזיהוי חוסר במוצר, הזמנה מיידית שלו ללא התערבות מצד המשתמש ולבסוף גם אספקתו והצבתו במקומו הקבוע במקרר.
לאמזון יש חזון מאוד נרחב לאיך תראה חוויית הקניות שלנו בשנים הבאות. יש לה הרבה כסף להוציא על הגשמתו, והיא רק בתחילת הדרך.