המעצב הראשי של איקאה: זהו המוצר הטוב ביותר שעשינו עד היום
איקאה הפכה ליצרנית הרהיטים הגדולה בעולם, עם יותר מ-300 חנויות ב-38 מדינות. המעצב מרקוס אנגמן מספר מדוע הוא אוהב דווקא את המוצר שבחר, שהוא אחד הרהיטים הפופולריים כבר שלושה עשורים
מאז היווסדה ב-1943, הפכה איקאה ליצרנית הרהיטים הגדולה בעולם, עם יותר מ-300 חנויות ב-38 מדינות. מנהל העיצוב של החברה, מרקוס אנגמן, החל לעבוד בה בגיל 16, ונשאר למשך כל הקריירה שלו.
בראיון לביזנס אינסיידר סיפר אנגמן מהו מוצר החברה האהוב עליו בכל הזמנים: ספת Klippan loveseat.
אביו של אנגמן, לארס, עיצב את הלאב-סיט עבור ענקית הרהיטים הסקנדינבית בשלהי שנות ה-70. היא יצאה לשוק לראשונה ב-1979, ונותרה אחת הספות הפופולריות של איקאה עד היום.
- מת מייסד איקאה, אינגבר קמפארד, בגיל 91
- איקאה: ההשקעה בסניף באר שבע תוחזר ב-8 שנים
- מתקפת פישינג חדשה: ווטסאפ עם כרטיסי טיסה חינם או שוברי מתנה לאיקאה
מרקוס אנגמן אומר שקל להבין מדוע כל כך הרבה אנשים קנו את הקליפאן בשלושת העשורים האחרונים. הספה מגיעה בגודל סטנדרטי דו-מושבי, אשר עובר בקלות ברוב דלתות החדרים, וניתן לשנות את הריפוד שלה וכך להתאים את מראהה לסגנון המשתנה. "אפשר לשנות את צבעה ולהמשיך לחדש אותה במשך זמן ארוך", אומר אנגמן.
הדגם הראשון של קליפאן הכיל מסגרת עץ, אבל הגרסאות העכשוויות של המסגרת עשויות מחומרים יותר קלים וזולים: לוחות חלקיקים, פוליאוריטן ולוחות סיבית. הרגליים מיוצרות כיום מאלומיניום, לעומת דגמים קודמים שהכילו רגלי עץ צבועות. ב-2004 חלקי הספה עוצבו מחדש כדי שיתאימו לקופסתה השטוחה, וכדי שכל אחד יוכל להרכיב אותה בקלות בבית. שינויים אלה אפשרו לאיקאה להפחית את מחיר הקליפאן ב-40% מאז 1979.
מחיר הספה בארה"ב נע בין 249$ ל-299$ - תלוי בצבע, מחיר נמוך שאנגמן מאמין שעוזר לה למשוך בעלי דירות טריים. הוא מוסיף שהפריט נושא עבורו גם זכרונות אישיים רבים. בצעירותו, היה אביו של אנגמן מביא הביתה דגמים רבים של הספה ככל שהיא התפתחה. "אני זוכר שהוא הביא אותה הביתה לתקופת מבחן, ושאל אותי ואת אחותי מה אנחנו חושבים עליה. יש לי הרבה זכרונות טובים מהספה הזאת, ואני שמח שהיא שרדה בשוק במשך זמן כה רב".