מותג תרופות ללא מרשם של אמזון נוגס ברשתות הפארמה
יצרנית התרופות פריגו החלה לייצר מותג פרטי עבור ענקית הקמעונאות. רשתות הפארמה כבר חוות ירידה בהכנסות בגלל רכישה מקוונת של תרופות
אמזון השיקה מותג משלה לתרופות ומוצרי פארמה ללא מרשם. לפי דיווח באתר של CNBC, חברת התרופות פריגו מייצרת את מוצרי המותג של אמזון, שנקרא בייסיק־קר. בכך פותחת אמזון חזית נוספת בתחרות שהיא הציתה מול רשתות הפארמה בארה"ב.
- אמזון תתבסס בשוק הבריאות דרך הציוד הרפואי המתכלה
- דיווח: אמזון תשיק בקרוב שירות משלוחים לעסקים
- מכה לחברות הבריאות: אמזון, ברקשייר וג'יי.פי. מורגן מקימות חברה חדשה
ענקית המסחר המקוון השיקה את בייסיק־קר בהשקה שקטה כבר באוגוסט. המותג כולל 60 מוצרים, החל מתרופות לשיכוך כאבים ועד תכשירים להצמחת שיער. כעת, אמזון מרחיבה את פעילותה בתחום.
בשנת 2017 תעשיית התרופות ללא מרשם תחת מותגים פרטיים צמחה ב־31% ושוויה עמד על 8.4 מיליארד דולר. התרופות ללא מרשם תורמות להגדלת רווחיהן של רשתות הפארמה גם באמצעות עידוד הלקוחות לרכוש מוצרים נלווים, כלומר, מוצרים שהלקוחות קונים כאשר הם מגיעים אל הסניף כדי לקנות את התרופות.
ואולם, כבר כיום מדווחות רשתות בתי המרקחת הבולטות, ביניהן CVS, וולגרין־בוטס ורייט אייד, על הפסדים הנגרמים להן מהעדפת הלקוחות לרכוש את המוצרים הנלווים באופן מקוון.
הוספת תרופות לסל אפשרויות הרכישה המקוונת של אמזון, יפגע בהכנסות בתי המרקחת אפילו יותר. אנליסטים מעריכים כי אין להוציא מכלל אפשרות שמיזוגים בענף יהיו בלתי נמנעים. אנליסט מחברת מחקרי השוק יורומוניטור אינטרנשיונל אמר כי "העובדה שאמזון היא כמעט מונופול במסחר המקוון נותנת לה הרבה כוח, שמאפשר לה לקצץ מחירים". "ההיבט הזה צריך להדאיג את מתחרותיה בתחום התרופות", הוסיף.
דובר מטעם אמזון אמר כי החברה אינה מתכננת למכור תרופות המחייבות מרשם, אך בנובמבר דיווחה CNBC על התעניינות החברה בתחום ואף על דיונים מקדימים שערכה עם יצרני תרופות.
לפני חודש טלטלה אמזון את שוק הבריאות האמריקאי כשהודיעה על שיתוף פעולה עם ברקשייר הת'אוויי וג'י.פי מורגן. השלוש יציעו שירותי בריאות לעובדיהן דרך המיזם המשותף.