הודו עקפה את גרמניה במכירות כלי רכב חדשים
זינוק של 10% במכירות ב־2017 מיקם את הודו במקום הרביעי בעולם. הצפי: עד 2020 תעקוף הודו את יפן הממוקמת שלישית
מכירות כלי הרכב החדשים בהודו עקפו את גרמניה בשנה שעברה והיא עתה שוק המכוניות הרביעי בגודלו בעולם - על כך דיווח האתר ניקיי.
- המאגר הביומטרי של הודו נפרץ, המידע בו זמין תמורת 8 דולר
- אברהם גרנט עובר להודו: ישמש יועץ לנורת' איסט יונייטד
- הודו ביטלה עסקה לרכישת טילי ספייק בחצי מיליארד דולר מרפאל
המכירות רשמו זינוק של 14% בדצמבר לעומת התקופה המובילה בשנה שלפני כן, ל־322,074 מכוניות, כך על פי נתונים שפרסם בשבוע שעבר איגוד יצרניות הרכב ההודי. בחישוב שנתי נרשמה עלייה של 10% במכירות, לכ־4.01 מיליון כלי רכב - שיא של כל הזמנים.
בראש טבלת המכירות נמצאת מארוטי סוזוקי, חברה־בת של סוזוקי מוטור היפנית. היקף המכירות שלה זינק ב־2017 בשיעור של 15% ליותר מ־1.6 מיליון כלי רכב, ובכך עלה נתח השוק שלה ל־49.6%.
שווקים מתעוררים, בהובלת סין, הפכו למנוע הצמיחה המרכזי של תעשיית כלי הרכב העולמית. שוק כלי הרכב ההודי הכפיל את עצמו במהלך העשור האחרון. לפי נתוני IHS Markit, הוא ימשיך להתרחב בכמעט 10% בשנה ויעקוף את יפן הממוקמת שלישית מבחינת היקף מכירות, כבר ב־2020. בה בעת, קצב סלילת הכבישים לא תואם את העלייה במכירות כלי הרכב, מה שגורם לפקקי תנועה קשים בניו דלהי ובערים גדולות נוספות.
התחזקות השוק ההודי נרשמה בעיקר בזכות עלייה בהכנסות משקי הבית. התוצר לנפש זינק בכ־70% בין 2007 ל־2016, ליותר מ־1,700 דולר, כך על פי נתוני הבנק העולמי.
בתוך כך דווח בסוף השבוע, כי 150 אלף בני אדם נהרגים מדי שנה בהודו בתאונות דרכים. בחישוב יומי מדובר ב־400 קורבנות בנפש. הצעת חוק שהוגשה בקיץ 2016, ובה הצעה לקנסות כבדים יותר על עבירות תנועה וחיוב בעלי מכוניות להוסיף עזרי בטיחות, עברה בבית התחתון של הפרלמנט וצפויה לעבור השנה בבית העליון.