ניו יורק נגד האופניים החשמליים: קנסות לבעלי עסקים שמעסיקים את הרוכבים כשליחים
ראש העיר הודיע כי החל מהשנה האזרחית החדשה לא רק הרוכבים ייקנסו: "אנחנו יוצאים נגד בעלי העסקים שמעלימים עין ומותירים לעובדים להתמודד עם הקנסות"
לפי חוקי העיר, מותר לקנות אופניים חשמליים, אך מי שמסתכן ונוהג בהם ברחובות עלול לחטוף קנס של 500 דולר. כעת הודיע ראש העיר ביל דה בלזיו כי החל מ-2018, גם בעלי העסקים שמעסיקים את רוכבי האופניים יעמדו בפני קנסות – 100 דולר לעבריינים בפעם הראשונה ו-200 דולר בכל פעם לאחר מכן.
- 70% מההורים שקנו לילדיהם אופניים חשמליים לפני גיל 16 ידעו שזה אסור
- פסיקה ראשונית: אופניים חשמליים הם רכב ממונע
- לפני החופש הגדול: עוד סמכויות לפקחים העירוניים מול רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים
"אסור לנסוע על אופנים חשמליים ברחובות העיר, ומי שעומד בראש פירמידת המזון צריך לקחת אחריות", הסביר דובר העיר אוסטין פינאן. "אנחנו לא נילחם רק ברוכבים עצמם, אלא אנחנו יוצאים נגד בעלי העסקים שמעלימים עין ומותירים לעובדים להתמודד עם הקנסות".
המדיניות הזו צפויה לזכות בתמיכת מרבית הניו יורקים, שמתלוננים לא מעט על רוכבי האופניים החשמליים, שיכולים להגיע למהירות של יותר מ-30 קמ"ש.
אך בעוד שהולכי הרגל, שרבים מהם כמעט ונדרסו על ידי האופניים, ישמחו, השליחים הרבים הממלאים את רחובות העיר נשמעים הרבה פחות מרוצים. "זה לא הוגן, כי אנשים כמוני מסתמכים על האופניים החשמליים", אמר לגרדיאן הבריטי השליח קלמנט מרטינז, שמבלה קרוב ל-12 שעות ביום על האופניים. "האופניים האלה עוזרים לנו לעבוד ולפרנס את המשפחה שלנו". מרבית השליחים בניו יורק הם מהגרים בשנות ה-40 לחייהם שמסתמכים על האופניים החשמליים כדי לעמוד בביקוש הגבוה לשליחויות מהירות. "הם זקוקים להם כדי לבצע את העבודה שלהם", הדגיש דו לי, דוקטורנט שהמחקר שלו מתמקד בעבודות השליחויות. פעילים סביבתיים מתנגדים גם כן למדיניות החדשה, בטענה שהשימוש באופניים עדיף לסביבה ובטוח יותר.