דיסקברי רכשה אחזקת שליטה ברשת הטלוויזיה OWN מאופרה ווינפרי תמורת 70 מיליון דולר
דיסקברי רכשה אחזקה נוספת של 24.5% מ-OWN שהקימה יחד עם ווינפרי, כך שהיא תחזיק רק ברבע מהרשת במקום במחציתה. ווינפרי: "נרגשת מהצלחת הרשת"
לפי הודעה שפרסמו החברות, דיסקברי רכשה אחזקה נוספת של 24.5% מ-OWN (ראשי התיבות של אופרה ווינפרי נטוורק) עבור 70 מיליון דולר מהחברה של ווינפרי, הרפו. לאחר הרכישה, הרפו תחזיק ב-25.5% מהרשת. במקור מדובר היה במיזם משותף של שתי החברות שהחזיקו כל אחת ב-50%. ווינפרי מתוכננת להמשיך ולתפקד כמנכ"לית הרשת.
במסגרת העסקה, הרחיבה ווינפרי את ההתחייבות החוזית שלה לרשת עד 2025. זו תהיה הפעם הראשונה שהיא מושכת כסף מ-OWN.
הרשת הושקה ב-2011 והתקשתה בתחילה למשוך צופים. עם זאת, בשנים האחרונות השתפר הרייטינג, בעיקר הודות לדרמות מקוריות כמו Queen Sugar, שאופרה שימשה כמפיקה הראשית שלה. בעקבות זאת הפכה OWN לרשת הכבלים המובילה לנשים אפרו – אמריקאיות. "יצירת OWN שהולכת ומשגשגת בתמיכת דיסקברי, ובזכות שיתופי פעולה עם קבוצה הולכת וגדלה של מספרי סיפורים מוצלחים בטלוויזיה ובקולנוע, הוא אחד ההישגים שלי שאני הכי גאה בהם", מסרה ווינפרי בתגובה. "אני נרגשת מההצלחה של הרשת ומתרגשת לקראת הפרק הבא בשותפות הזו".
על ידי רכישת אחזקת הבעלות ב-OWN, דיסקברי תוכל לכלול את התוצאות הפיננסיות במאזן שלה. "העסקה הזו מאפשרת לדיסקברי ולאופרה להוציא יותר שווי מהשותפות", מסר מנכ"ל דיסקברי דיוויד זאסלב. דיסקברי כבר הוציאה מעל 200 מיליון דולר על המיזם המשותף .
דיסקברי נמצאת גם בעיצומו של תהליך רכישת סקריפס נטוורקס (Scripps Networks) עבור 14.5 מיליארד דולר, שהיא החברה האם של חברות כבלים פופולאריות כמו ערוץ האוכל. (https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3718210,00.html). לאחר השלמת העסקאות הללו, תהפוך דיסקברי לבעלים של חמש מהערוצים בתשלום הפופולאריים ביותר בקרב הצופות.