רנדי צוקרברג: "נוסע במטוס הטריד אותי מינית והצוות התעלם"
אחותו של מייסד פייסבוק צייצה על טיסתה באלסקה איירליינס: "נגעלתי והרגשתי מושפלת. הצוות המשיך להגיש לו משקאות אלכוהוליים"
רנדי צוקרברג, מייסדת ומנכ"לית צוקרברג מדיה, גילתה בשבוע שעבר כי במהלך טיסה באלסקה איירליינס, מלוס אנג'לס למזטלאן שבמקסיקו, היא הוטרדה מינית על ידי אחד הנוסעים, וצוות המטוס לא עשה דבר כדי לסייע לה.
- המגיש הפופולארי של NBC פוטר בשל הטרדות מיניות; טראמפ: "תפטרו את המנהלים"
- בעקבות הטענות נגד צ'ארלי רוז על הטרדות מיניות, תוכניתו הורדה מהמסך
- לואי סי.קיי על ההאשמות על הטרדות מיניות: "הסיפורים נכונים"
במכתב ששיגרה לחברת התעופה סיפרה אחותו של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, כי אנשי הצוות המשיכו להגיש משקאות אלכוהוליים לנוסע ואמרו לה "לא לקחת את זה אישית", משום שהוא אינו יודע לשלוט בעצמו. עוד אמרו, כי מדובר בנוסע מתמיד באותו נתיב וכי הם שוחחו עמו על התנהגותו בעבר. "הם ניגשו מספר פעמים למושב שלי ובמתיקות שאלו את הנוסע, 'אתה מתנהג יפה היום?'", סיפרה צוקרברג.
תלונותיה בטוויטר ובפייסבוק זכו לאלפי תגובות ושיתופים, רבים מהם מנשים שסיפרו כי גם הן הוטרדו מינית בטיסות והצוות התעלם. אלסקה איירליינס הגיבו בהקפאה זמנית של זכויות הנוסע המתמיד של הנוסע המטריד. "על חברות התעופה לנקוט עמדה חזקה יותר נגד הטרדות ותקיפות מיניות בטיסות", מסרה בתגובה שרה נלסון, הנשיאה הבינלאומית של איגוד דיילי האוויר CWA. "בואו נהיה ברורים כאן בעניין אלסקה אייר", אמרה עוד נלסון בהודעה רשמית. "זה נושא שנמצא במוקד תשומת הלב הלאומית ותעשיית התעופה חייבת לשקול את מהלכיה בנושא". נלסון מסרה עוד כי השאיפה היא למדיניות של אפס סובלנות ולתקנות ספציפיות שיטפלו בנושא.
בסקר שערך איגוד התעופה האמריקאי בשנה שעברה, התברר כי רוב הדיילים והדיילות אינם מודעים לקיומן של הנחיות או תקנות בנושא, כך על פי נלסון. הדרכת צוותי אוויר כיצד להתמודד עם הטרדות ותקיפות מיניות היא נוהל חובה רק בקליפורניה, קונטיקט ומיין, אף כי רוב החברות הגדולות מספקות הדרכה בנושא, גם אם רק לחלק מעובדיהן.
הסקר, שבו השתתפו 2,000 דיילים ודיילות, גילה עוד כי 20% מאנשי הצוות קיבלו דיווחים על תקיפות מיניות של נוסעים במהלך טיסות וכי רק ב־40% מהמקרים הם יצרו קשר עם גורמי ביטחון כדי שימתינו להם בנחיתה.
"נגעלתי והרגשתי מושפלת", סיפרה צוקרברג בטוויטר. עם זאת, מאוחר יותר שיתפה כי הרגשתה השתפרה אחרי שחברת התעופה לקחה את תלונתה ברצינות. צוקרברג ציינה כי היא לא תחשוף את זהות הנוסע, שכן אינה רוצה להפוך את הפרשה ל"נקמה אישית".