וולמארט מוכרת ביוקר באתר כדי למשוך לקוחות לסניפים
התחרות מול אמזון מחייבת את הקמעונאית הגדולה בעולם לחזור למקורות. הצפי: תרשום השנה הפסד שיא במסחר המקוון
ברקע התחרות הגוברת מול אמזון, ענקית הקמעונאות וולמארט החלה לגבות מחירים גבוהים יותר על חלק ממוצריה באתר, כדי למשוך קונים בחזרה לחנויות הפיזיות - כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". עם המוצרים הללו נמנים מארזי מקרוני אנד צ'יז של קראפט, מברשות שיניים של קולגייט ומזון לכלבים של פיורינה.
- וולמארט רוצה מטה משודרג שיעזור לה להתחרות באמזון
- השירות החדש של וולמארט: שליח שיכניס את המוצרים לדירה ויסדר אותם במקרר
- אמזון קיצצה מחירים בהול פודס, תנועת הלקוחות זינקה ב־25%
אף כי קמעונאי ענק, כמו קוסטקו, גובים לעתים מחירים גבוהים יותר באתר, מדובר בהתנהלות חריגה עבור וולמארט שחרטה על דגלה את הססמה "מחירים נמוכים מדי יום" ב־4,700 סניפיה בארה"ב.
"אנחנו תמיד פועלים להציע את המחירים הטובים ביותר בחנות המקוונת בהשוואה לאתרים אחרים", אמרה לעיתון דוברת מטעם וולמארט. "זה פשוט עולה פחות למכור מוצרים מסוימים בחנות", ציינה.
ביום שישי האחרון, מארז של מקרוני אנד צ'יז של קראפט עלה 1.48 דולרים באתר של וולמארט, כמו באמזון, לעומת 1.28 דולרים בסניפים. בדומה, מארז מקרוני אנד צ'יז של בטי קרוקר עלה 3.30 דולר באתר ו־2.50 דולרים בחנויות.
הפערים הללו נועדו למשוך יותר לקוחות לסניפים הפיזיים, כמו גם להעלות את שולי הרווח בחנות המקוונת באמצעות צמצום ההוצאה על משלוחים. כך, למשל, עלות משלוח קופסה של מקרוני אנד צ'יז משיקגו לאטלנטה עשויה להגיע לכ־10 דולרים עבור קמעונאית גדולה, כאשר קמעונאית קטנה תשלם כפול מכך.
וולמארט השקיעה מיליארדי דולרים כדי לקדם את מכירותיה באתר, זאת על רקע זינוק של 60% במכירות המקוונות בארה"ב ברבעון השלישי של 2017. בה בעת, ישנם משקיעים המודאגים מהשפעת המהלך על שורת הרווח. על פי מרק לור, ראש חטיבת המסחר המקוון של וולמארט, שאמר את הדברים למשקיעים בחודש שעבר, "השנה נרשום כנראה את ההפסד הגדול ביותר שלנו במסחר המקוון ונחזה בשיפור קטן בשנה הבאה".