טרנד החיסכון הבריטי הקפיץ את הכנסות פרימרק
רשת האופנה המוזלת נהנתה מעלייה במכירות בגדי הנשים בניגוד למגמה אצל הרשתות המתחרות
בעוד קמעונאיות רבות בבריטניה רשמו ירידה במכירות, רשת האופנה המוזלת פרימרק דיווחה על צמיחה של 19% במכירות בשנה התקציבית שהסתיימה בספטמבר. מחלקות כלי הבית, בגדי הילדים והקוסמטיקה סייעו לביצועים הטובים.
- מייפרימרקט, אתר השוואת המחירים להשוואת מחירים ורכישה מחו"ל, נסגר
- הכיבוש הספרדי: זארה קנתה את הבניין של פרימרק בלונדון
על פי הדו"חות שפרסמה הרשת השבוע, המכירות עלו השנה ל־7.05 מיליארד ליש"ט מ־5.94 מיליארד ליש"ט בשנה שעברה, בעוד הרווח התפעולי טיפס ב־7% ל־735 מיליון ליש"ט. לשם השוואה, מדובר על סכום הגבוה ב־150 מיליון ליש"ט מהרווח התפעולי שעליו צפויה לדווח השנה מרקס אנד ספנסר.
בפרימרק התגאו עוד כי הגדילו את הנתח שלהם בשוק בגדי הנשים בבריטניה, זאת אף שנרשמה ירידה במכירות בקטגוריה הזו. ג'ורג' ווסטון, מנכ"ל החברה־האם של הרשת, אסושיאטד בריטיש פודס, אמר למשקיעים כי שוק בגדי הנשים בבריטניה התכווץ בשל שינוי בסדרי העדיפויות של הצרכנים. אלה מעדיפים עתה לרכוש מוצרי טכנולוגיה, מזון ואפילו שירותים כמו נטפליקס.
"אופנת נשים היא הקטגוריה הבעייתית ביותר עבור השוק כולו, אך נראה שמצבנו טוב משל האחרים", הוסיף. עוד ציין ווסטון כי אין כרגע תוכניות לפתוח חנות מקוונת.
בשנה החולפת פתחה הרשת 30 סניפים, והיא מפעילה יותר מ־300 חנויות ב־11 מדינות. "פרימרק צמחה בקצב מהיר יותר לעומת השחקניות הבולטות האחרות בחמש השנים האחרונות", אמרה ל־BBC שרלוט פירס, אנליסטית בגלובל דאטה. "היא הצליחה לגנוב נתח שוק מקמעונאיות בטווח מחירים בינוניים בשל ניסיון הקונים לחסוך".